Fiat 500 s motorem 0,9 l/77 kW, výbavou Cult a digitálními přístroji

Značka Fiat zítra v Ženevě představí modernizované provedení svého kompaktního, stylového modelu 500.

Zcela nová generace Fiatu 500 je ještě zřejmě celkem daleko, ovšem připravena je škála modifikací pro tu stávající. Úplně regulérní facelift to není, přesto je novinek celá řada. V seznamu najdeme upravenou paletu odstínů laků, modifikovaná sedadla nebo pozměněné druhy čalounění, ale tím to nekončí. Těšit se můžete na výkonnější verzi dvouválce 0,9 l TwinAir/77 kW, špičkové provedení Cult nebo na digitální přístrojový štít, jenž by mohl v dané kategorii znamenat prvenství.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Fiat 500 v omlazeném provedení pro rok 2014

Motor Fiat 0,9 l TwinAir, jinak nositel titulu Nejlepší motor roku 2011, je zatím pro většinu verzí řady 500 k dispozici jen v ladění na 85 koní (62 kW), přičemž provedení 105 koní (77 kW) je na většině trhů k mání jen pro verzi Sport. Nyní bude jeho výkonnější varianta, kombinovaná výhradně s šestistupňovou převodovkou s manuálním řazením, k mání také pro jiné verze řady 500, jimž zajistí zrychlení z 0 na 100 km/h za 10,0 s a dosažení rychlosti 188 km/h při průměrné spotřebě 4,2 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Změnami prošel také interiér, nová verze Cult přináší kožené čalounění už v základu

Špičkovým provedením Fiatu 500 se má stát verze Cult vycházející ze stávající verze Lounge/Plus. Ke klimatizaci, prosklené střeše nebo konektivitě Blue&Me varianta Cult přidává třeba kožená sedadla, větší, šestnáctipalcové lité ráfky, chromované doplňky, ozdobné obklady zpětných zrcátek, ale především nový, plně digitální přístrojový štít, jenž by měl být dle tvrzení Fiatu prvním zařízením tohoto druhu v daném segmentu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zřejmě nejvýznamnější novinkou omlazeného Fiatu 500 je digitální přístrojový štít

Sedmipalcový kruhový displej vyvíjel Fiat ve spolupráci s Magnetti Marelli a jeho koncepce výrazněji nenarušuje „retro“ vzhled palubní desky. Jeho středová část umožňuje řidiči širokou škálu možností konfigurace a sladování přesně těch informací, které potřebuje. Ve vnějším prstenci displeje najdeme stupnice otáčkoměru a teploměru chladicí kapaliny vlevo a palivoměr a plnicí tlak dmychadla vpravo.

Předchozí KAPITOLY Následující
Fiat Punto 1.242
Rok výroby: 2006
Stav: 161 810 km
Cena: 40 000 Kč
Fiat 500 L 1.368
Rok výroby: 2015
Stav: 4 759 km
Cena: 289 000 Kč
Fiat 500 1.198
Rok výroby: 2008
Stav: 55 088 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků