Fiat 500 Ferrari Dealers Edition: 268 koní

U Pogea Racing si vzali do parády malý Fiat 500 a vytáhnuli z něj až neskutečný výkon. Je libo „pětikilo” s výkonem nejlepších hot hatchů?

Pro některé vozy či tuningové výtvory je třeba hledat zvláštní označení, u jiných stačí říci jedinou cifru - výkon motoru. Fiat 500 upravený firmou Pogea Racing je přesně ten druhý případ, takřka 270 koní v tak malém autě hovoří za mnohé.

U Pogea Racing upravili vůz s úplným názvem Fiat 500 Ferrari Dealers Edition, ale zvolili možná až příliš zbytečně komplikovanou cestu. Upřímně řečeno jsem ani nevěděl, že nějaká edice Fiatu 500 pro zákazníky Ferrari vůbec existuje, ale nedivím se tomu, Fiat takové věci dělá rád. Za základ tak posloužil vcelku vzácný model, který je ale shodný i s mimo dealerství Ferrari dostupným Fiatem 695 Abarth Tributo Ferrari, který jsme vám představili již téměř před rokem. Se svými 180 koňmi výkonu z motoru 1,4 turbo je i tak extrémním dílkem, pro tohoto úpravce to ale zjevně bylo hrozivě malé číslo.

Motor tak dostal větší turbodmychadlo, výkonnější mezichladič ztlačeného vzduchu, větší vstřikovací trysky, nový výfukový systém včetně průchodnějšího katalyzátoru a samozřejmě tomu všemu adekvátně uzpůsobené řízení motoru. Výsledek? Výkonaž 268 koní a 330 Nm točivého momentu.

Dynamiku vozu bohužel úpravce nezveřejnil, ale pochlubil se tím, že mimo upraveného motoru dostal vůz také výkonnější brzdy s čtyřpístkovými třmeny, které zajistí brzdnou dráhu kratší o celých 1,8 metru.

Podle tunera lze tento kit aplikovat na jakýkoli Fiat 500 Abarth, ne nutně jen na jeho vzácné Ferrari provedení, i proto mohl za základ zvolit něco „obyčejnějšího”, čímž by oslovit širší spektrum publika. Ptáte-li se na cenu, pak budete možná příjemně překvapeni - hotovou kapesní raketu vám z vašeho fiátku udělají u Pogea Racing za 3 400 Eur, tedy ani ne za 90 tisíc Kč. Pravda, vzhledem k ceně vozu to není málo, ale za takto výraznou úpravu to není ani mnoho. Však 268 koní nemá třeba ani BMW 130, Audi S3, kompaktní „eRkové” Volkswageny, Mégane Renault Sport a další a další, vedle tohoto díla dost možná i alegorické vozy s výrazně vyšší cenou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Fiat 500 Ferrari Dealers Edition od Pogea Racing
Fiat Dobló cargo 1.368
Rok výroby: 2010
Stav: 53 013 km
Cena: 120 000 Kč
Fiat Scudo 1.997
Rok výroby: 2007
Stav: 133 123 km
Cena: 165 000 Kč
Fiat Punto 1.242
Rok výroby: 2006
Stav: 161 810 km
Cena: 43 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 5 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek