Fiat 500 Ferrari Dealers Edition: 268 koní

U Pogea Racing si vzali do parády malý Fiat 500 a vytáhnuli z něj až neskutečný výkon. Je libo „pětikilo” s výkonem nejlepších hot hatchů?

Pro některé vozy či tuningové výtvory je třeba hledat zvláštní označení, u jiných stačí říci jedinou cifru - výkon motoru. Fiat 500 upravený firmou Pogea Racing je přesně ten druhý případ, takřka 270 koní v tak malém autě hovoří za mnohé.

U Pogea Racing upravili vůz s úplným názvem Fiat 500 Ferrari Dealers Edition, ale zvolili možná až příliš zbytečně komplikovanou cestu. Upřímně řečeno jsem ani nevěděl, že nějaká edice Fiatu 500 pro zákazníky Ferrari vůbec existuje, ale nedivím se tomu, Fiat takové věci dělá rád. Za základ tak posloužil vcelku vzácný model, který je ale shodný i s mimo dealerství Ferrari dostupným Fiatem 695 Abarth Tributo Ferrari, který jsme vám představili již téměř před rokem. Se svými 180 koňmi výkonu z motoru 1,4 turbo je i tak extrémním dílkem, pro tohoto úpravce to ale zjevně bylo hrozivě malé číslo.

Motor tak dostal větší turbodmychadlo, výkonnější mezichladič ztlačeného vzduchu, větší vstřikovací trysky, nový výfukový systém včetně průchodnějšího katalyzátoru a samozřejmě tomu všemu adekvátně uzpůsobené řízení motoru. Výsledek? Výkonaž 268 koní a 330 Nm točivého momentu.

Dynamiku vozu bohužel úpravce nezveřejnil, ale pochlubil se tím, že mimo upraveného motoru dostal vůz také výkonnější brzdy s čtyřpístkovými třmeny, které zajistí brzdnou dráhu kratší o celých 1,8 metru.

Podle tunera lze tento kit aplikovat na jakýkoli Fiat 500 Abarth, ne nutně jen na jeho vzácné Ferrari provedení, i proto mohl za základ zvolit něco „obyčejnějšího”, čímž by oslovit širší spektrum publika. Ptáte-li se na cenu, pak budete možná příjemně překvapeni - hotovou kapesní raketu vám z vašeho fiátku udělají u Pogea Racing za 3 400 Eur, tedy ani ne za 90 tisíc Kč. Pravda, vzhledem k ceně vozu to není málo, ale za takto výraznou úpravu to není ani mnoho. Však 268 koní nemá třeba ani BMW 130, Audi S3, kompaktní „eRkové” Volkswageny, Mégane Renault Sport a další a další, vedle tohoto díla dost možná i alegorické vozy s výrazně vyšší cenou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Fiat 500 Ferrari Dealers Edition od Pogea Racing
Fiat Punto 1.242
Rok výroby: 2006
Stav: 161 810 km
Cena: 40 000 Kč
Fiat 500 L 1.368
Rok výroby: 2015
Stav: 4 759 km
Cena: 289 000 Kč
Fiat 500 1.198
Rok výroby: 2008
Stav: 55 088 km
Cena: 115 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 10 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků