Fiat 500 Ferrari Dealers Edition: 268 koní

U Pogea Racing si vzali do parády malý Fiat 500 a vytáhnuli z něj až neskutečný výkon. Je libo „pětikilo” s výkonem nejlepších hot hatchů?

Pro některé vozy či tuningové výtvory je třeba hledat zvláštní označení, u jiných stačí říci jedinou cifru - výkon motoru. Fiat 500 upravený firmou Pogea Racing je přesně ten druhý případ, takřka 270 koní v tak malém autě hovoří za mnohé.

U Pogea Racing upravili vůz s úplným názvem Fiat 500 Ferrari Dealers Edition, ale zvolili možná až příliš zbytečně komplikovanou cestu. Upřímně řečeno jsem ani nevěděl, že nějaká edice Fiatu 500 pro zákazníky Ferrari vůbec existuje, ale nedivím se tomu, Fiat takové věci dělá rád. Za základ tak posloužil vcelku vzácný model, který je ale shodný i s mimo dealerství Ferrari dostupným Fiatem 695 Abarth Tributo Ferrari, který jsme vám představili již téměř před rokem. Se svými 180 koňmi výkonu z motoru 1,4 turbo je i tak extrémním dílkem, pro tohoto úpravce to ale zjevně bylo hrozivě malé číslo.

Motor tak dostal větší turbodmychadlo, výkonnější mezichladič ztlačeného vzduchu, větší vstřikovací trysky, nový výfukový systém včetně průchodnějšího katalyzátoru a samozřejmě tomu všemu adekvátně uzpůsobené řízení motoru. Výsledek? Výkonaž 268 koní a 330 Nm točivého momentu.

Dynamiku vozu bohužel úpravce nezveřejnil, ale pochlubil se tím, že mimo upraveného motoru dostal vůz také výkonnější brzdy s čtyřpístkovými třmeny, které zajistí brzdnou dráhu kratší o celých 1,8 metru.

Podle tunera lze tento kit aplikovat na jakýkoli Fiat 500 Abarth, ne nutně jen na jeho vzácné Ferrari provedení, i proto mohl za základ zvolit něco „obyčejnějšího”, čímž by oslovit širší spektrum publika. Ptáte-li se na cenu, pak budete možná příjemně překvapeni - hotovou kapesní raketu vám z vašeho fiátku udělají u Pogea Racing za 3 400 Eur, tedy ani ne za 90 tisíc Kč. Pravda, vzhledem k ceně vozu to není málo, ale za takto výraznou úpravu to není ani mnoho. Však 268 koní nemá třeba ani BMW 130, Audi S3, kompaktní „eRkové” Volkswageny, Mégane Renault Sport a další a další, vedle tohoto díla dost možná i alegorické vozy s výrazně vyšší cenou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Fiat 500 Ferrari Dealers Edition od Pogea Racing
Fiat 500 1.368
Rok výroby: 2008
Stav: 87 700 km
Cena: 114 000 Kč
Fiat Punto 1.242
Rok výroby: 2002
Stav: 189 817 km
Cena: 17 000 Kč
Fiat Dobló cargo 1.248
Rok výroby: 2013
Stav: 38 810 km
Cena: 142 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků