Fiat 500 Ferrari Dealers Edition: 268 koní

U Pogea Racing si vzali do parády malý Fiat 500 a vytáhnuli z něj až neskutečný výkon. Je libo „pětikilo” s výkonem nejlepších hot hatchů?

Pro některé vozy či tuningové výtvory je třeba hledat zvláštní označení, u jiných stačí říci jedinou cifru - výkon motoru. Fiat 500 upravený firmou Pogea Racing je přesně ten druhý případ, takřka 270 koní v tak malém autě hovoří za mnohé.

U Pogea Racing upravili vůz s úplným názvem Fiat 500 Ferrari Dealers Edition, ale zvolili možná až příliš zbytečně komplikovanou cestu. Upřímně řečeno jsem ani nevěděl, že nějaká edice Fiatu 500 pro zákazníky Ferrari vůbec existuje, ale nedivím se tomu, Fiat takové věci dělá rád. Za základ tak posloužil vcelku vzácný model, který je ale shodný i s mimo dealerství Ferrari dostupným Fiatem 695 Abarth Tributo Ferrari, který jsme vám představili již téměř před rokem. Se svými 180 koňmi výkonu z motoru 1,4 turbo je i tak extrémním dílkem, pro tohoto úpravce to ale zjevně bylo hrozivě malé číslo.

Motor tak dostal větší turbodmychadlo, výkonnější mezichladič ztlačeného vzduchu, větší vstřikovací trysky, nový výfukový systém včetně průchodnějšího katalyzátoru a samozřejmě tomu všemu adekvátně uzpůsobené řízení motoru. Výsledek? Výkonaž 268 koní a 330 Nm točivého momentu.

Dynamiku vozu bohužel úpravce nezveřejnil, ale pochlubil se tím, že mimo upraveného motoru dostal vůz také výkonnější brzdy s čtyřpístkovými třmeny, které zajistí brzdnou dráhu kratší o celých 1,8 metru.

Podle tunera lze tento kit aplikovat na jakýkoli Fiat 500 Abarth, ne nutně jen na jeho vzácné Ferrari provedení, i proto mohl za základ zvolit něco „obyčejnějšího”, čímž by oslovit širší spektrum publika. Ptáte-li se na cenu, pak budete možná příjemně překvapeni - hotovou kapesní raketu vám z vašeho fiátku udělají u Pogea Racing za 3 400 Eur, tedy ani ne za 90 tisíc Kč. Pravda, vzhledem k ceně vozu to není málo, ale za takto výraznou úpravu to není ani mnoho. Však 268 koní nemá třeba ani BMW 130, Audi S3, kompaktní „eRkové” Volkswageny, Mégane Renault Sport a další a další, vedle tohoto díla dost možná i alegorické vozy s výrazně vyšší cenou.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Fiat 500 Ferrari Dealers Edition od Pogea Racing
Fiat Punto 1.242
Rok výroby: 2006
Stav: 161 810 km
Cena: 40 000 Kč
Fiat Ducato 2.287
Rok výroby: 2006
Stav: 216 265 km
Cena: 107 000 Kč
Fiat 500 L 1.368
Rok výroby: 2015
Stav: 4 759 km
Cena: 300 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 53 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků