Fiat 500 dostal nový diesel 1,3 Multijet II, nabídne více síly i nižší spotřebu

Nepochybně nejstylovější člen rodiny Fiatů dostal do vínku nový dieselový agregát. Ten zaujme nejen lepší dynamikou, ale i nižší spotřebou, kvůli které se vznětové agregáty těší (zejména u nás) až přehnané oblibě. Novinka v podobě 1,3 litrového Multijetu II zatím ale pro střední Evropu nebyla potvrzena, těšit se na něj ale můžou v Itálii a Velké Británii, kde se pětistovky vybavené tímto agregátem objeví už v nejbližší době.

Nový diesel nahrazuje obdobnou jednotku disponující výkonem 75 koní. Nový Multijet II přichází s filtrem pevných částic a standardně i se systémem stop and start a oproti nahrazované jednotce se může pochlubit výkonem 95 koní při 4 000 ot./min. a maximálním točivým momentem 200 Nm dosahovaným již na úrovni 1 500 ot./min. Když už jsme v úvodu zmínili dynamiku, pak vězte, že tato 1,3 je na tom oproti předchozímu agregátu o poznání lépe - z nuly na stovku totiž zrychluje již za 10,7 sekundy (předtím 12,5 s) a maximální rychlost dosahuje až 181 km/h (předtím 165 km/h). Tím nejlepším má být neudávaná kombinovaná spotřeba 3,9 l/100 km a to se prý vyplatí...

Klepněte pro větší obrázek
Fiat 500
Fiat 500 L 1.368
Rok výroby: 2015
Stav: 4 759 km
Cena: 280 000 Kč
Fiat Stilo 1.91
Rok výroby: 2004
Stav: 205 530 km
Cena: 37 000 Kč
Fiat Croma 1.799
Rok výroby: 2008
Stav: 125 436 km
Cena: 100 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků