Fiat 500 Diesel: jediný diesel na benzin

Ano, tento Diesel můžete mít i s benzínovým motorem. Jde totiž o pevné sepjetí s oděvní značkou, nikoli druhem pohonu...

Jak již jsme u italských značek zvyklí, limitované edice s módním akcentem jsou takřka na denním pořádku. Jen před několika dny jsme vás informovali o vzniku série Lancia Ypsilon Versus, vyvinuté ve spolupráci s jednou ze značek impéria Versace. V paříži se však objevil ještě jiný klenot, který do třídy malých vozů přináší exkluzivní materiály a dokonalé zpracování, známé jinak takřka výhradně od vozů nejvyšších tříd. Jedná se o populární Fiat 500 v provedení Diesel.

Ano, Fiat 500 můžete získat se vznětovým motorem, ale v případě této edice je vše trochu jinak. Přídomek Diesel zde totiž vzešel ze spolupráce Fiat Style Centre a módní značkou Diesel, kterou vedou pánové Roberto Giolito a Wilbert Das. Vznikl výrobek, který nese hrdou visačku Made in Italy a představuje skloubení toho nejlepšího, co od italských firem očekáváme. Vozy Fiat 500 Diesel budou k dispozici v barvách Diesel Green, Diesel Black a Diesel Bronze.

Zvenčí se vozy vyznačují šestnáctipalcovými ráfky s logem Diesel na středech, specifickými obklady středových sloupků s nápisy Diesel a v případě nejsilnější verze též žlutými brzdovými třmeny. Karosářské doplňky včetně krytů zrcátek, masky chladiče nebo otěrových lišt jsou vyvedeny v matně lesklé, „saténové“ povrchové úpravě oceli. Třešničkou na dortu je pětice ventilačních otvorů na zádi, které připomínají legendární „pětistovku“ první generace, na kterou ta současná svým vzhledem navazuje. Veškeré čalounění interiéru nese značku Diesel. Loga této značky se nacházejí přímo na přístrojovém štítě a hlavici řadicí páky a zvláštní kapsy po stranách předních sedadel mají připomínat kapsy na riflích Diesel.

Fiat 500 Diesel vychází z produkčního provedení Sport a je k dispozici se třemi pohonnými jednotkami, splňujícími normu Euro V. Zážehovými variantami jsou čtyřválce 1,2 l o výkonu 69 koní a 1,4 l s výkonem rovných 100 koní, stylově pasující vznětový motor je známý a velmi povedený Multijet s objemem 1,3 l a výkonem 75 koní. Všechny motory se standardně dodávají s pěti, či šestistupňovými převodovkami s manuálním řazením, benzínové varianty jsou pak k dostání také s pětistupňovou robotizovanou převodovkou Dualogic s možností sekvenčního řazení.

Omezené série italských vozů, vyrobené ve spolupráci s oděvními značkami, nejsou nijak výjimečné, ale nelze jim upřít upřímnou snahu o zachování italského vkusu a stylu. Ty jsou zachovávány díky skutečně preciznímu výběru materálů a jejich znamenitému zpracování, čímž se tyto série významně liší od podobných, vesměs mimoitalských počinů ze sedmdesátých let. Pokud se vám Fiat 500 líbí, ale připadá vám příliš obyčejný, verze Diesel vás možná zaujme.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Fiat 500 Diesel

 

Fiat Punto 1.242
Rok výroby: 2006
Stav: 161 810 km
Cena: 40 000 Kč
Fiat Ducato 2.287
Rok výroby: 2006
Stav: 216 265 km
Cena: 107 000 Kč
Fiat 500 L 1.368
Rok výroby: 2015
Stav: 4 759 km
Cena: 300 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků