Fiat 500 Coupé Zagato: hold ušlechtilosti

Málokdy se setkáme s tak originálním, zároveň ale střízlivým konceptem. 500 Coupé Zagato navíc budí vzpomínky…

Na stánku značky Fiat se v Ženevě zaskvěla studie s označením 500 Coupé Zagato. Je tedy jasné, že vychází ze stávající generace Fiatu 500, ale svým jménem odkazuje také na jedinečné a dnes již téměř zapomenuté vozy 500 Coupé Zagato. Tyto stroje stavěla v padesátých letech na základě prvních Fiatů 500 v omezených sériích tehdy věhlasná karosárna Zagato. Oproti původním stavbám je nový koncept prakticky identický se sériovým Fiatem 500, za pozornost však stojí zcela nová střecha svažující se ve stylu kupé postupně směrem vzad. Navíc je zdobena tradičním prvkem Zagato v podobě dvou „bublin“. Výrazně skloněným sloupkům C odpovídá vzhůru se zdvihající linie spodní hrany bočního zasklení.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
500 Coupé Zagato letos...

Dále si všimneme leskle chromovaných doplňků či sedmnáctipalcových litých kol s novým designem využívajícím pětici zdvojených paprsků a plastových vložek a obouvajícím pneumatiky o rozměru 205/40 R17. Studie 500 Coupé Zagato je dlouhá 3 550 mm, široká 1 630 mm a vysoká 1 488 mm, tedy kupodivu přesně tolik, co standardní Fiat 500. Uvnitř však novinka skrývá interiér s konfigurací 2+2, řadu sportovních akcentů a žlutočerné kožené čalounění. Pod kapotou se žádný šok neskrývá, najdeme zde konvenční přeplňovaný dvouválec Fiat TwinAir s výkonem 105 koní (77 kW) při 5 500 ot./min. a točivým momentem 155 Nm při 2 500 ot./min.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
... 500 Coupé Zagato před půl stoletím

Podle mého názoru je 500 Coupé Zagato skutečně zdařilou kreací, jež nepostrádá působivé historické konsekvence a jistý svéráz, ale je přitom řešena střízlivě a s ohledem na relativně snadnou sériovou výrobu. Té se ale bohužel zřejmě nedočkáme. Netřeba truchlit. Fiat 500 je osobitý sám o sobě, navíc společnost Fiat průběžně připravuje řadu působivých omezených edicí, mezi které patří také Fiat 500 by Gucci, kterou v Ženevě najdete taktéž. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Fiat Croma 1.91
Rok výroby: 2006
Stav: 198 132 km
Cena: 64 000 Kč
Fiat Croma 1.91
Rok výroby: 2006
Stav: 161 634 km
Cena: 60 000 Kč
Fiat Panda 1.108
Rok výroby: 2008
Stav: 118 400 km
Cena: 52 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků