Fiat 500 bude v prodeji i v síti Chrysleru

Je rozhodnuto a toužebné hlasy řady Američanů z minulých let byly vyslyšeny: vozy Fiat 500 se na sklonku příštího roku začnou prodávat v amerických dealerstvích Chrysleru. K návratu Fiatu na místní trh, o němž předtavitelé italského gigantu mluví již několoik let, přispělo nedávné převzetí Chrysleru právě Fiatem. Podle vedení Fiatu bude „pětistovka“ jediným Fiatem, jenž se za velkou louží pod touto značkou objeví, a očekává se od něj podobný úspěch, jakého zde dosáhlo Mini od BMW. Richard Gadeselli, Fiatův viceprezident pro komunikaci, zároveň zdůraznil, že nástup dalších italských aut na trhy USA nebude pouhým přejmenováním evropských aut na Chryslery. Půjde spíše o sdílení platforem a motorů, vývoj celých vozů pak má probíhat přímo u Chrysleru. Celkově by jich mělo být až sedm, Gadeselli však uvedl, že „... vozy budou americké a konstruované a vyráběné pro americké zákazníky americkou společností“. 

Plánovaný nástup Fiatu 500 na americký trh by navíc mohl mít ještě jeden efekt: možná pomůže rozhoupat jiné evropské automobilky k tomu, aby zde začaly nabízet své malé modely. Řada z nich si totiž s touto myšlenkou již roky pohrává, příkladem může být Ford, jenž se zatím stále nerozhodl, jestli zde bude nabízet typ Ka.

Fiat 500 L 1.368
Rok výroby: 2015
Stav: 4 759 km
Cena: 280 000 Kč
Fiat Stilo 1.91
Rok výroby: 2004
Stav: 205 530 km
Cena: 37 000 Kč
Fiat Croma 1.799
Rok výroby: 2008
Stav: 125 436 km
Cena: 100 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků