Fiat 500 bude i jako hybrid. A bude skutečně úsporný

Fiat 500 se za velmi krátkou dobu po uvedení stal miláčkem davů a automobilka musela již několikrát zvyšovat jeho produkci. Italové nyní chtějí nabídku pětistovky ještě zatraktivnit a nabídnout úspornou verzi určenou zejména pro ty, kteří nehodlají zbytečně utrácet za pohonné hmoty.

Hybridní Fiat 500 bude pohánět pravděpodobně malý dvouválcový agregát o objemu 900 cm3, přičemž druhý typ pohonu bude zabezpečovat elektromotor napájený z baterie. Předběžné údaje vypadají velice slibně, kombinovaná spotřeba hybridního Fiatu 500 činí pouhých 2,9 l/100 km, což je u osobního auta jen skutečně těžko představitelná hodnota. Zelené slepce pak potěší informace, že vůz vyprodukuje pouze 90 g emisí CO2 na kilometr.

Hybrid bude kromě toho disponovat i dalšími technologiemi snižující spotřebu, jako třeba systémem stop-start, nebo dvouspojkovou převodovkou. Vůz by se měl začít prodávat nejpozději v roce 2011, přičemž automobilka hodlá koncept představit již na některém z nadcházejících autosalonů.

Fiat 500 L 1.368
Rok výroby: 2015
Stav: 4 759 km
Cena: 280 000 Kč
Fiat Stilo 1.91
Rok výroby: 2004
Stav: 205 530 km
Cena: 37 000 Kč
Fiat Ducato 2.287
Rok výroby: 2010
Stav: 108 595 km
Cena: 163 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků