Fiat 500 Abarth Novitec: dvě stě koní v městě

Italský ladič Fiatů Novitec přispěchal s novou verzí malého „čertíka“. Na městské autíčko má sily na rozdávání.

Řeč je pochopitelně o Fiatu 500, jenž se stal v nižší třídě synonymem úspěšného propojení „retro“ vzhledu s praktickou využitelností, moderní technikou a dostupnou cenou. Výše zmíněné platí také pro jeho sportovní provedení Fiat 500 Abarth, jež navíc stále probouzí choutky ladičských společností. Jen během letošního listopadu představily na sobě nezávisle své projekty na tomto základě dvě renomované společnosti, které na svět přivedly modifikace Fiat 500 Abarth Hamann a Fiat 500 Abarth Polizia. Nyní se svou „troškou do mlýna“ přichází tradiční úpravce Fiatů, italský Novitec.

Hned při prvním pohledu si všimneme pouze decentních stylistických zásahů a nového předního nárazníku s „lízátkem“ pod jeho hranou. Agresivnímu vzhledu tohoto vozíku dále přidávají lité ráfky dodávané v průměrech 17 a 18 palců. Jednodílné „sedmnáctky“ ze série Novitec N10 jsou široké 7,5 palce a obouvají pneumatiky o rozměru 215/40 R17, osmnáctky jsou pak široké 8 palců a nesou obutí 215/35 R18. Sady ráfků jsou k dostání za ceny od 1 106 eur. Důležitým aspektem celého projektu bylo zlepšení jízdních vlastností, k němuž má dopomoci tužší pérování dodávané Novitecem ve dvou verzích. Základní snižuje světlou výšku o 35 mm, to dražší pak umožňuje regulaci světlosti.

To nejdůležitější se však skrývá teprve pod kapotou. Standardní zážehová jednotka 1,4 T-Jet s přeplňováním a výkonem 135 koní (99 kW) může být nově odladěna hned ve dvou stupních. První znamená posílení na 164 koní (121 kW), ta druhá se pak může pochlubit hladinou až 212 koní (156 kW) a točivým momentem 325 Nm.

Druhá zmíněná a opravdu již velmi citelně vylepšená varianta nese označení Novitec NT4-Corse, konverze stojí 3 016 eur a sestává z instalace nového turbodmychadla, větších vstřikovačů, vysokotlakého palivového traktu, vylepšených soustav sání i výfuku a pochopitelně též řídicí jednotky s novým programem. Fiat 500 Abart opatřený paketem Novitec NT4-Corse díky tomu zrychlí z klidu na 100 km/h za 6,8 s a dosáhne rychlosti 223 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Fiat 500 Abarth Novitec
Fiat Punto 1.242
Rok výroby: 2006
Stav: 161 810 km
Cena: 40 000 Kč
Fiat Ducato 2.287
Rok výroby: 2006
Stav: 216 265 km
Cena: 107 000 Kč
Fiat 500 L 1.368
Rok výroby: 2015
Stav: 4 759 km
Cena: 300 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

dnes | Radek Pecák
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

včera | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků