Fiat 500 Abarth Novitec: dvě stě koní v městě

Italský ladič Fiatů Novitec přispěchal s novou verzí malého „čertíka“. Na městské autíčko má sily na rozdávání.

Řeč je pochopitelně o Fiatu 500, jenž se stal v nižší třídě synonymem úspěšného propojení „retro“ vzhledu s praktickou využitelností, moderní technikou a dostupnou cenou. Výše zmíněné platí také pro jeho sportovní provedení Fiat 500 Abarth, jež navíc stále probouzí choutky ladičských společností. Jen během letošního listopadu představily na sobě nezávisle své projekty na tomto základě dvě renomované společnosti, které na svět přivedly modifikace Fiat 500 Abarth Hamann a Fiat 500 Abarth Polizia. Nyní se svou „troškou do mlýna“ přichází tradiční úpravce Fiatů, italský Novitec.

Hned při prvním pohledu si všimneme pouze decentních stylistických zásahů a nového předního nárazníku s „lízátkem“ pod jeho hranou. Agresivnímu vzhledu tohoto vozíku dále přidávají lité ráfky dodávané v průměrech 17 a 18 palců. Jednodílné „sedmnáctky“ ze série Novitec N10 jsou široké 7,5 palce a obouvají pneumatiky o rozměru 215/40 R17, osmnáctky jsou pak široké 8 palců a nesou obutí 215/35 R18. Sady ráfků jsou k dostání za ceny od 1 106 eur. Důležitým aspektem celého projektu bylo zlepšení jízdních vlastností, k němuž má dopomoci tužší pérování dodávané Novitecem ve dvou verzích. Základní snižuje světlou výšku o 35 mm, to dražší pak umožňuje regulaci světlosti.

To nejdůležitější se však skrývá teprve pod kapotou. Standardní zážehová jednotka 1,4 T-Jet s přeplňováním a výkonem 135 koní (99 kW) může být nově odladěna hned ve dvou stupních. První znamená posílení na 164 koní (121 kW), ta druhá se pak může pochlubit hladinou až 212 koní (156 kW) a točivým momentem 325 Nm.

Druhá zmíněná a opravdu již velmi citelně vylepšená varianta nese označení Novitec NT4-Corse, konverze stojí 3 016 eur a sestává z instalace nového turbodmychadla, větších vstřikovačů, vysokotlakého palivového traktu, vylepšených soustav sání i výfuku a pochopitelně též řídicí jednotky s novým programem. Fiat 500 Abart opatřený paketem Novitec NT4-Corse díky tomu zrychlí z klidu na 100 km/h za 6,8 s a dosáhne rychlosti 223 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Fiat 500 Abarth Novitec
Fiat Punto 1.242
Rok výroby: 2006
Stav: 161 810 km
Cena: 40 000 Kč
Fiat 500 L 1.368
Rok výroby: 2015
Stav: 4 759 km
Cena: 289 000 Kč
Fiat 500 1.198
Rok výroby: 2008
Stav: 55 088 km
Cena: 115 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků