Fiat 500 Abarth Hamann: maskovaná rtěnka

Hamman spojil síly s H&R při přípravě „strakatého“ a citelně posíleného Abarthu 500. Tohle už nebude milé autíčko pro dámy.

Německá tuningová společnost Hamman donedávna vystupovala především jako specialista na stroje z Mnichova, za příklad poslouží starší projekty na bázi BMW 535d nebo BMW řady 3 generace E90. Ale doba mění staré zvyky, takže pod značkou Hamman nyní vznikají ledasjaké ladičské projekty. Nyní se pánové od Hammanu po půl roce vrací k tématu Fiat 500 Abarth, jenž jim zřejmě stále připadá jako atraktivní.

Na novém projektu se podílela také společnost H&R, výsledkem se stává kompaktní bestie s nízkou hmotností, malým motorem a velkým výkonem. Ten dosahuje, jako již u výše zmíněného projektu předcházejícího, hranice 275 koní (202 kW). Zdá se, že v současném automobilovém světě „šlape“ alespoň něco: Fiat opět staví dobrá a „potentní“ malá auta a klasický ladič bere svoji práci zodpovědně.  

Pozastavme se nejprve právě u pohonné jednotky. Značka Hamman sáhla k zážehovému čtyřválci 1,4 l s přeplňováním a osadila jej kovanými písty, pevnějšími ojnicemi, novými vačkovými hřídeli a vylepšeným turbodmychadlem. Tyto radikální změny přinesly navýšení točivého momentu na 380 Nm, přičemž měrný výkon 196,4 koní na litr objemu je opravdu pozoruhodný a v této kategorii prakticky neslýchaný. Točivý moment se na přední kola přenáší skrze závodní spojku a pětistupňovou převodovku s manuálním řazením. Bezmála nezbytností se stala instalace diferenciálu s omezenou svorností. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Je evidentní, že tento fiátek bude pekelně rychlý, takže bylo třeba adekvátně posílit brzdovou soustavu. Hamman nabízí instalací několika systémů s čtyřpístkovými třmeny a kotouči o průměru od 264 do 305 mm.

Byla by škoda, ne-li vyloženě ostuda, pokud by se výkonové parametry musely obejít beze změn na karoserii. Hamman naštěstí nezklamal a opatřil Fiat 500 Abarth dvoubarevným bodykitem sestávajícím z pozměněných nárazníků, rozšířených blatníků, výrazných prahových obkladů a difuzoru, z nějž mohou podle přání zákazníka ústit dvě, nebo rovnou čtyři koncovky výfukového traktu. Vůz tak vypadá trochu jako žena v maskáčích a vlastně jím i tak trochu je.

Osmnáctipalcové lité ráfky nazouvají pneumatiky s rozměry 215/35, či 225/35, čímž se dostáváme se do sfér, v nichž zasáhla (v tomto případě) partnerská společnost H&R. Ta se pochopitelně podílela na modifikacích závěsů kol s ohledem na rozšíření rozchodu kol a vylepšení jízdních vlastností. Podle vyjádření H&R přispěla instalace tužších tlumičů a pružin v koordinaci s pozměněnou geometrií také k větší přesnosti řízení a minimalizaci vlivů přejížděných podélných nerovností.

Výše pospaný a níže vyobrazený H&R Hamann Fiat 500 Abarth zazáří na autosalonu v Essenu, jenž své brány otevře již 27. listopadu a kde se dozvíme také ceny této modifikace. Návštěvník prahnoucí po modifikovaném Fiatu 500 Abarth zde může zamířit na stánek producenta tlumičů značky Bilstein, který zde vystaví Fiat 500 Abarth v provedení určeném potenciálně pro italskou policii.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Fiat 500 Abarth od Hamanna a H&R
Fiat 500 L 1.368
Rok výroby: 2015
Stav: 4 759 km
Cena: 280 000 Kč
Fiat Stilo 1.91
Rok výroby: 2004
Stav: 205 530 km
Cena: 37 000 Kč
Fiat Croma 1.799
Rok výroby: 2008
Stav: 125 436 km
Cena: 100 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků