Fiat 500 Abarth: čertík od Hamannu

Společnost Hamann Motorsport se pustila do ladění úspěšného Fiatu 500. Vznikl z toho malý italský čertík v německém kabátku.

Co je malé, to je milé, toto pořekadlo platí i pro Fiat 500, jenž patří k nejpěknějším malým autům současnosti. Když si jej však vezme do parády ladičská firma formátu Hamann Motorsport, jdou všechny žerty stranou. Za základ své modifikace si vzala modely Abarth 500 a Abarth 500 esseesse. Nejen že výsledek budí respekt již od pohledu, ale též přesvědčí svojí dynamikou danou výkonem až 275 koní (202 kW) a točivým momentem vrcholícím hodnotou 380 Nm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Za zmínku stojí, že to vše lze vymačkat z přeplňované „čtrnáctistovky“! Základní provedení Fiatu Abarth 500 přitom dává slušných 135 koní (99 kW) a Abarth 500 esseesse dokonce 160 koní (118 kW) a točivý moment 230 Nm, což rozhodně nejsou nijak zanedbatelné hodnoty

U Hamannu pro tyto modely nabízejí pět stupňů ladění této pohonné jednotky, nejkrotší varianta na základě „obyčejného” Abarthu dává 160 koní a 285 Nm. Další verze stoupají přes 180, 210 a 240 koní až ko hodnotě 275 koňských sil - tyto verze mohou být postaveny na základě Fiatu 500 Abarth i Abarth SS. Nové dynamické hodnoty bohužel úpravce v případě ani jedné z verzí nezmiňuje.

Konstruktéři se zaměřili především na vylepšení řídicí jednotky, turbodmychadla a sacího a výfukového traktu. Větším výkonům odpovídá instalace specifických ojnic, kovaných pístů, závodní spojky s novým setrvačníkem, větších chladičů či posílené převodovky, připlatit si lze dále za samosvorný diferenciál.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Brzdová soustava dostala větší kotouče a čtyřpístkové třmeny, jež prosvítají pod osmnáctipalcovými ráfky dostupnými v lesklé, nebo matné úpravě. Pro další zlepšení jízdních vlastností a výkonů, ale především vzhledu, u Hamannu vozu přidali nový přední spoiler s denními světly z LED či prahovými spoilery propojené nástavce lemů blatníků, jež rozšíříly karosérii „pětistovky“ o 35 mm.

Líbí se vám? Hamman právě začal přijímat objednávky. Na cenu se ovšem budete muset poptat...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Fiat 500 Abarth
Fiat Scudo 1.997
Rok výroby: 2007
Stav: 133 123 km
Cena: 165 000 Kč
Fiat Punto 1.242
Rok výroby: 2006
Stav: 161 810 km
Cena: 43 000 Kč
Fiat Linea 1.368
Rok výroby: 2008
Stav: 99 000 km
Cena: 60 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků