Fiat 500 Abarth: čertík od Hamannu

Společnost Hamann Motorsport se pustila do ladění úspěšného Fiatu 500. Vznikl z toho malý italský čertík v německém kabátku.

Co je malé, to je milé, toto pořekadlo platí i pro Fiat 500, jenž patří k nejpěknějším malým autům současnosti. Když si jej však vezme do parády ladičská firma formátu Hamann Motorsport, jdou všechny žerty stranou. Za základ své modifikace si vzala modely Abarth 500 a Abarth 500 esseesse. Nejen že výsledek budí respekt již od pohledu, ale též přesvědčí svojí dynamikou danou výkonem až 275 koní (202 kW) a točivým momentem vrcholícím hodnotou 380 Nm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Za zmínku stojí, že to vše lze vymačkat z přeplňované „čtrnáctistovky“! Základní provedení Fiatu Abarth 500 přitom dává slušných 135 koní (99 kW) a Abarth 500 esseesse dokonce 160 koní (118 kW) a točivý moment 230 Nm, což rozhodně nejsou nijak zanedbatelné hodnoty

U Hamannu pro tyto modely nabízejí pět stupňů ladění této pohonné jednotky, nejkrotší varianta na základě „obyčejného” Abarthu dává 160 koní a 285 Nm. Další verze stoupají přes 180, 210 a 240 koní až ko hodnotě 275 koňských sil - tyto verze mohou být postaveny na základě Fiatu 500 Abarth i Abarth SS. Nové dynamické hodnoty bohužel úpravce v případě ani jedné z verzí nezmiňuje.

Konstruktéři se zaměřili především na vylepšení řídicí jednotky, turbodmychadla a sacího a výfukového traktu. Větším výkonům odpovídá instalace specifických ojnic, kovaných pístů, závodní spojky s novým setrvačníkem, větších chladičů či posílené převodovky, připlatit si lze dále za samosvorný diferenciál.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Brzdová soustava dostala větší kotouče a čtyřpístkové třmeny, jež prosvítají pod osmnáctipalcovými ráfky dostupnými v lesklé, nebo matné úpravě. Pro další zlepšení jízdních vlastností a výkonů, ale především vzhledu, u Hamannu vozu přidali nový přední spoiler s denními světly z LED či prahovými spoilery propojené nástavce lemů blatníků, jež rozšíříly karosérii „pětistovky“ o 35 mm.

Líbí se vám? Hamman právě začal přijímat objednávky. Na cenu se ovšem budete muset poptat...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Fiat 500 Abarth
Fiat Stilo 1.91
Rok výroby: 2004
Stav: 247 163 km
Cena: 34 000 Kč
Fiat Stilo 1.91
Rok výroby: 2004
Stav: 205 530 km
Cena: 40 000 Kč
Fiat Croma 1.799
Rok výroby: 2008
Stav: 125 436 km
Cena: 100 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků