Fiat 500 Abarth: 260 koní od Romeo Ferraris

Italský ladič Romeo Ferraris si vzal na mušku nejvýkonnější verzi Fiatu 500 Abarth a dal jí přídomek Monza. Co z toho vzešlo?

Ačkoli jméno firmy Romeo Ferraris nijak nesouvisí ani s Alfou Romeo, ani se značkou Ferrari, je nám hned při prvním pohledu na její nejnovější produkt jasné, že jde o ladění italské krásky italským studiem. Novinka nese jméno Fiat 500 Abarth Monza a její tvůrci jí chtějí vzdát hold legendárnímu italskému závodnímu okruhu. Početně omezená série Fiat 500 Abarth Monza se vyznačuje řadou dílčích modifikací karoserie, jejich útrob i samotné pohonné jednotky, která je při nezměněném zdvihovém objemu naladěna na plných 260 koní.

Pod kapotou stroje 500 Abarth Monza z dílen Romeo Ferraris trůní rozsáhlým způsobem přepracovaný čtyřválec s objemem 1,4 l. Dostal především nové, větší a výkonnější turbodmychadlo s chladičem stlačovaného vzduchu, přepracovaný program řídicí jednotky a nově navržený sportovní výfukový trakt s velkým průřezem. Jak bylo naznačeno výše, výsledkem celé škály konstrukčních úprav se podařilo pánům z Romeo Ferraris dosáhnout nejvyššího výkonu 260 koní (190 kW). Celé toto koňské stádo se na kola přední nápravy přenáší skrze šestistupňovou převodovku se sekvenčním řazením a samosvorný diferenciál. 

Na první pohled si všimneme specifických sedmnáctipalcových ráfků Romeo Ferraris, jež obouvají pneumatiky Yokohama Parada o rozměrech 205/40 (víc se toho do podběhů „pětistovky“ evidentně nevejde). Podvozek je tužší, nese stavitelné tlumiče a brzdovou sadu Brembo. Přední nárazník dostal „lízátko“ z uhlíkových kompozitů, dodatečné sání na kapotě, černě lakované kliky a zpětná zrcátka a difuzor v zadním nárazníku, jehož středem vystupuje pár kulatých koncovek výfuků. Také interiér se vyznačuje bílým čalouněním opatřeným červenými a modrými pruhy, většina prostoru pro posádku je vyvedena v kombinaci kůže a Alcantary.

Pokud se vám tato kráska líbí, měli byste si pospíšit, společnost Romeo Ferraris hodlá vyrobit pouhou desítku strojů 500 Abarth Monza...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Fiat 500 Abarth Monza od Romeo Ferraris
Fiat Punto 1.242
Rok výroby: 2006
Stav: 161 810 km
Cena: 40 000 Kč
Fiat 500 L 1.368
Rok výroby: 2015
Stav: 4 759 km
Cena: 289 000 Kč
Fiat 500 1.198
Rok výroby: 2008
Stav: 55 088 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 62 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků