Fiat 500 Abarth: 260 koní od Romeo Ferraris

Italský ladič Romeo Ferraris si vzal na mušku nejvýkonnější verzi Fiatu 500 Abarth a dal jí přídomek Monza. Co z toho vzešlo?

Ačkoli jméno firmy Romeo Ferraris nijak nesouvisí ani s Alfou Romeo, ani se značkou Ferrari, je nám hned při prvním pohledu na její nejnovější produkt jasné, že jde o ladění italské krásky italským studiem. Novinka nese jméno Fiat 500 Abarth Monza a její tvůrci jí chtějí vzdát hold legendárnímu italskému závodnímu okruhu. Početně omezená série Fiat 500 Abarth Monza se vyznačuje řadou dílčích modifikací karoserie, jejich útrob i samotné pohonné jednotky, která je při nezměněném zdvihovém objemu naladěna na plných 260 koní.

Pod kapotou stroje 500 Abarth Monza z dílen Romeo Ferraris trůní rozsáhlým způsobem přepracovaný čtyřválec s objemem 1,4 l. Dostal především nové, větší a výkonnější turbodmychadlo s chladičem stlačovaného vzduchu, přepracovaný program řídicí jednotky a nově navržený sportovní výfukový trakt s velkým průřezem. Jak bylo naznačeno výše, výsledkem celé škály konstrukčních úprav se podařilo pánům z Romeo Ferraris dosáhnout nejvyššího výkonu 260 koní (190 kW). Celé toto koňské stádo se na kola přední nápravy přenáší skrze šestistupňovou převodovku se sekvenčním řazením a samosvorný diferenciál. 

Na první pohled si všimneme specifických sedmnáctipalcových ráfků Romeo Ferraris, jež obouvají pneumatiky Yokohama Parada o rozměrech 205/40 (víc se toho do podběhů „pětistovky“ evidentně nevejde). Podvozek je tužší, nese stavitelné tlumiče a brzdovou sadu Brembo. Přední nárazník dostal „lízátko“ z uhlíkových kompozitů, dodatečné sání na kapotě, černě lakované kliky a zpětná zrcátka a difuzor v zadním nárazníku, jehož středem vystupuje pár kulatých koncovek výfuků. Také interiér se vyznačuje bílým čalouněním opatřeným červenými a modrými pruhy, většina prostoru pro posádku je vyvedena v kombinaci kůže a Alcantary.

Pokud se vám tato kráska líbí, měli byste si pospíšit, společnost Romeo Ferraris hodlá vyrobit pouhou desítku strojů 500 Abarth Monza...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Fiat 500 Abarth Monza od Romeo Ferraris
Fiat Punto 1.242
Rok výroby: 2006
Stav: 161 810 km
Cena: 40 000 Kč
Fiat Ducato 2.287
Rok výroby: 2006
Stav: 216 265 km
Cena: 107 000 Kč
Fiat 500 L 1.368
Rok výroby: 2015
Stav: 4 759 km
Cena: 300 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků