Fiat 500 Abarth: 260 koní od Romeo Ferraris

Italský ladič Romeo Ferraris si vzal na mušku nejvýkonnější verzi Fiatu 500 Abarth a dal jí přídomek Monza. Co z toho vzešlo?

Ačkoli jméno firmy Romeo Ferraris nijak nesouvisí ani s Alfou Romeo, ani se značkou Ferrari, je nám hned při prvním pohledu na její nejnovější produkt jasné, že jde o ladění italské krásky italským studiem. Novinka nese jméno Fiat 500 Abarth Monza a její tvůrci jí chtějí vzdát hold legendárnímu italskému závodnímu okruhu. Početně omezená série Fiat 500 Abarth Monza se vyznačuje řadou dílčích modifikací karoserie, jejich útrob i samotné pohonné jednotky, která je při nezměněném zdvihovém objemu naladěna na plných 260 koní.

Pod kapotou stroje 500 Abarth Monza z dílen Romeo Ferraris trůní rozsáhlým způsobem přepracovaný čtyřválec s objemem 1,4 l. Dostal především nové, větší a výkonnější turbodmychadlo s chladičem stlačovaného vzduchu, přepracovaný program řídicí jednotky a nově navržený sportovní výfukový trakt s velkým průřezem. Jak bylo naznačeno výše, výsledkem celé škály konstrukčních úprav se podařilo pánům z Romeo Ferraris dosáhnout nejvyššího výkonu 260 koní (190 kW). Celé toto koňské stádo se na kola přední nápravy přenáší skrze šestistupňovou převodovku se sekvenčním řazením a samosvorný diferenciál. 

Na první pohled si všimneme specifických sedmnáctipalcových ráfků Romeo Ferraris, jež obouvají pneumatiky Yokohama Parada o rozměrech 205/40 (víc se toho do podběhů „pětistovky“ evidentně nevejde). Podvozek je tužší, nese stavitelné tlumiče a brzdovou sadu Brembo. Přední nárazník dostal „lízátko“ z uhlíkových kompozitů, dodatečné sání na kapotě, černě lakované kliky a zpětná zrcátka a difuzor v zadním nárazníku, jehož středem vystupuje pár kulatých koncovek výfuků. Také interiér se vyznačuje bílým čalouněním opatřeným červenými a modrými pruhy, většina prostoru pro posádku je vyvedena v kombinaci kůže a Alcantary.

Pokud se vám tato kráska líbí, měli byste si pospíšit, společnost Romeo Ferraris hodlá vyrobit pouhou desítku strojů 500 Abarth Monza...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Fiat 500 Abarth Monza od Romeo Ferraris
Fiat Scudo 1.997
Rok výroby: 2007
Stav: 133 123 km
Cena: 165 000 Kč
Fiat Punto 1.242
Rok výroby: 2006
Stav: 161 810 km
Cena: 43 000 Kč
Fiat Linea 1.368
Rok výroby: 2008
Stav: 99 000 km
Cena: 60 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

dnes | Radek Pecák | 17 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků