Kapitoly článku:
Motory DOHC nastupují
Facelift řady 131 Mirafiori přinesl v roce 1978 celoplastové nárazníky, větší světlomety vpředu i vzadu a přepracovaný interiér s novou palubní deskou a zajímavým jednoramenným volantem. Nejvýznamnější novinkou se ale stalo zavedení moderních čtyřválců DOHC (Twin Cam, tedy TC) pro nové verze Supermirafiori. Ty měly při objemu 1 301 ccm výkon 78 koní (57 kW) a z objemu 1 585 ccm dávaly až 96 koní (71 kW).
Fiat 131 Supermirafiori 1600 TC (tedy Twin Cam) v provedení z roku 1978. Facelift tehdy přinesl kromě lepších motorů také větší světlomety vpředu i vzadu či nové nárazníky.
Novinkou se v rámci faceliftu stala upravená palubní deska s jednoramenným volantem
Základní provedení Fiat 131 Mirafiori si, stejně jako kombi přeznačené z Familiare na Panorama, zachovalo původní motory OHV. V tomto roce přibyla i dvoudveřová verze Racing s dvoulitrem DOHC o výkonu 115 koní (85 kW), upravenou maskou s párem kruhových světlometů nestejného průměru, rozšířenými blatníky, spoilery a upravenou pětistupňovou převodovkou, s nimiž jezdila až 180 km/h.
Přibylo také provedení Diesel s vznětovými, atmosféricky plněnými motory 1 995 nebo 2 445 ccm s výkonem 60, resp. 72 koní (44/53 kW), jež na první pohled poznáte podle „čtyřoké“ masky s párem svítilen shodného průměru a výduti na kapotě vynucené zástavbou vyššího motoru.
Verze s vznětovými motory měly masku s dvěma páry světel a prolis v kapotě
V USA facelift znamenal přeznačení modelu Fiat 131 na Fiat Brava, přičemž původní motor 1,8 l SOHC byl už na začátku roku 1979 nahrazen dvoulitrem OHV z verze 124 Spider. Zavedení vstřikování v roce 1980 výkonovou špičku navýšilo na 103 koní (76 kW).
Fiat 131 Racing s dvoudveřovou karoserií, specifickou maskou a velkými sedadly
Poslední facelift
Na jaře roku 1981 proběhla poslední modernizace řady Fiat 131, přičemž zážehovým motorům OHV s výjimkou nejlevnější verze typu Panorama definitivně odzvonilo. Sedany Mirafiori měly motory SOHC, Supermirafiori opět výhradně DOHC. Základní Mirafiori mělo motor 1 367 ccm/51 kW a Mirafiori CL pak 1 585 ccm/63 kW, „supermirafy“ disponovaly motory 1,4 l/55 kW, 1,6 l/72 kW a 2,0 l/85 kW.
Modernizace z roku 1981 opět zasáhla také interiér vozu, přičemž verze Supermirafiori nejlépe poznáme podle plastových obkladů spodních částí dveří a blatníků
Standardem pro všechny verze se staly široké ochranné pásy na bocích karoserie (Supermirafiori mělo plnohodnotné plastové obklady v celé délce spodní linie dveří a blatníků), nová byla palubní deska a modifikacemi prošly závěsy kol i převodovky.
Objevila se omezená série dvoudveřových vozů Volumetrico Abarth s přeplňovanou verzí dvoulitru TC ze sedanu Supermirafiori o výkonu 140 koní (103 kW) a s nejvyšší rychlostí přes 190 km/h.
Kombíky 131 Panorama přežily výchozí sedany Mirafiori až do nástupu řady Regata Weekend v roce 1985
Výroba sedanů Fiat 131 byla ukončena v roce 1983, ovšem produkce kombi Panorama běžela ve verzích 2,0 TC/85 kW a 2,5 D/53 kW až do roku 1985, kdy na jejich místo nastoupil model Fiat Regata Weekend. Sportovní verze Fiat 131 Abarth v úpravách pro rallye vynikaly v seriálu WRC, v letech 1976 až 1981 vyhrály celkem 18 závodů. Markku Alen, Timo Salonen a Walter Röhrl si navíc za jejich volanty dojeli pro tituly šampiónů v ročnících 1977, 1978 a 1980.
Technické údaje: Fiat 131
Rok • stupeň výbavy
1976 • Abarth
Počet válců/ventilů na válec • rozvod
4/2 • DOHC
Typ motoru • zdvihový objem
zážehový • 1 995 cm3
Vrtání • zdvih
84,0 mm • 90,0 mm
Nejvyšší výkon
103 kW (140 koní)
Nejvyšší výkon při otáčkách
6 400 ot/min
Nejvyšší krouticí moment
177 Nm při 3 800 ot/min
Zrychlení z 0 na 100 km/h
8,2 s
Nejvyšší rychlost
190 km/h
Převodovka: způsob řazení • počet stupňů
manuální • 5 stupňů
Objem palivové nádrže
50 l
Hmotnost: provozní
981 kg
Rozchod kol: vpředu • vzadu
1 461 mm • 1 456 mm
Rozměry: délka × šířka × výška
4 191 × 1 720 × 1 360 mm