Lada byla na svoji dobu dobré auto.Rozhodně lepší krom spotřeby než skodovka.Kapku vice korodovala,ale toť vše.Verze 05 a 06 i super jezdily.
v zaostalém socialismu možná a je to k pláči, protože nebýt zákazu z Moskvy, tak Ladě konkurovala Škoda 720
Se Škodou 720 se nikdy nepočítalo do výroby. Mladá Boleslav jen tak tak plnila plán, náběh nového typu byl utopie. Vedení MB moc dobře vědělo, že by těch aut nedokázalo vyrábět dost (odhad byl asi 1/4 toho co tehdy vyráběný model), navíc na to ani neměli montážní linku. Souběžně s typem 720 byl vyvíjen interně značený model 730 (myslím) ze kterého později vznikla Škoda 120. Až začátkem roku 1980 začala Škoda vyvíjet auto se kterým se do výroby počítalo (Favorit) a kde se také počítalo s úpravou výrobních linek tak aby se těch aut vyrobilo dost. I tak to trvalo 8 let než se začala vyrábět první testovací série Favorita.Zároveň bych se rád omluvil za dezinformaci, spotřebu kolem 20 litrů neměla Lada, ale Moskvič.
Jinak , mimochodem se mi zdá , že u těchto aut jde spíš o nenávist vůči našim rudým soudruhům ze SSSR. Auto s tím nemá nic společného. Kdyby ho udělali na západě, asi by takovou kritiku nesklidilo, že??:-P
Konstrukční řešení poplatné době vzniku tj. polovině šedesátých let. Motor posazený na přední nápravu a pohon zadních kol je za snížené adheze zárukou rychlé cesty do příkopu v horším případě na krchov. Naštěstí nejen fiat, ale i většina soudných výrobců to záhy pochopila a nic tak zhůvěřilého už desítky let nevyrábí.
..víš ale motor vpředu a náhon na zadní má i BMW a taky to není paskvil , že. Je to klasická koncepce, se kterou se musí umět a když to umíš, dovolí to to mnohem víc dovádění než předohrab s motorem v předu. Když neumíš ...skončíš ve škarpě. Motor vpředu a náhon na zadek je na nic na zimu jinak , je to bomba. Kdo ví cos dělal , že tě to poslalo do škarpy, ale myslím , že žigulem to asi nebylo. :-/
Skúste sa už nestrápňovať porovnávaním jazdných vlastností lady, bmw a mercedesu. VOBEC nejde o to, kde je motor, ale ako je rozložená hmotnosť. A ruskí súdruzi v tomto samozrejme fatálne zlyhali.
Nechtěl jsem to nějak rozvádět. Nicméně bmw je shodný paskvil, konstrukčně ze stejné doby tj. začátku šedesátých let. Je to zprasená klasická koncepce, která je na první pohled stejná, ale je to stejné jako žampion a muchomůrka citronová a taky se stejným potenciálem nebezpečnosti. Je to největší šmejd, který se kdy pohyboval na silnicích.
Desítky aut s mnohem horšími jízdními vlastnostmi se pohybovalo a pohybuje po silnicích a nekončí nutně v příkopech, Lada rozhodně nebyla žádná extra tragedie, nebyla to rozhodně sláva, ale nazývat ji nevětším šmejdem je blbost, nebo spíše subjektivní zaměřenost, jelikož jste ji, jak jsem pochopil, poslal do škarpy. B-]Mimochodem co ti machři z počátků automobilismu?? na čem jezdili? ty šílené monstra? Jízdní vlastnosti stokrát horší než soudružskej VAZ a jezdili s nimi zhruba stejně rychle i rychleji a dokázali nemožné. Co pak znamená...největší šmejd?? Opravdu to není řidičským umem?
No trochu bych nesouhlasil. S tím mým BMW 324d jsem najezdil během necelých šesti let asi 240000km a rozhodně jsem si nestěžoval. Mimochodem, cestou na Písek mezi Chraštičkami a Zalužany je takový rybník a silnice tam dělá esíčko. No a tam jsem vždycky svoje auta testoval, jakou rychlost snesou v tom esíčku. BMW zvítězilo a nebylo dosud překonáno.
Pokud jde o sportovní jízdní vlastnosti. Nemělo by se zapomenout že jak samotná automobilka tak Metalex stavěli z LAD sportovní náčiní. A bylo poměrně dost úspěchů.Ještě poměrně nedávno jsem viděl LADU na Rally Šumava.Takže kdyby u LADY byli takové špatné vlastnosti jak popisuje Zelí nikdo by s ní nezávodil. P.S našel jsem video https://www.youtube.com/watch...
S tou zimou bych si dovolil nesouhlasit pokud pořádně zatížíš zadek je to i v zimě bez problémů.
pravda, ale opravdu se musel zatížit. ;-)
Na to je tam řidič. Ale když řidič chybí,potom jede auto do příkopu.:-D
Pokud se tento paskvil rozhodne, že jede do příkopu, nezabrání tomu ani šumachr. To vůbec není o řidičském umění.
proč by to dělal? pokud ho tam nepošleš ty? tím že to přešvihneš???
Když neumíš řídit tak to nesváděj na auto.S tím co tady popisuješ jsem se u LADY nesetkal. V příkopu jsem byl s LADOU jednou a to ne kvůli jejím jízdním vlastnostem, ale doslova a do písmene mě tam natlačil kamion a to dokázala vlastní silou z příkopu vyjet.
No já měl deset let Ladu 1200. Průměrná spotřeba byla něco mezi 8 a 9litry. Jak kdy. Do příkopu to nikdy nejelo. Asi to bylotím, že jsem se přizpůsobil jízdním vlastnostem auta. Bylo to moje první auto. Od té doby jsem vystřídal mnoho aut a najel víc jak 700000km. Neměl jsem s ním takřka žádné problémy. Faktem je, že jsem s ním najel jen 40tisíc km. On byl totiž vždycky celé léto se ženou a klukem na chalupě a jezdil jen na nákupy. Jediná závada, která se tehdy vyskytla, tak to byla ubpečená vačka na palci rozdělovače. Vyřešil jsem obalením takovým mosazným prstýnkem, který jsem si vyrobil.A byl pokoj. Bohužel před prodejem byly už pěkně prorezlé sváry blatníků na přední kapotě.Pak jsem to prodal. Ještě mám někde doma v garáži náhradní prahy(i s náběhy do blatníků!).Nechcete je někdo?
Tak potom radsej do auta ani nesadaj :-D
Takovým paskvilům se vyhýbám, do nich bych nesednul ani jako spolujezdec. Ti, co jsou díky nim v hlíně, taky ne.
Takže i Medvěd je podle tebe paskvil. B-] Ne je to pouze v tom jak umíš jezdit, jak se s autem dokážeš zžít.
Na Ukrajině je na toto docela dobré přísloví.Že problem je ta čast meždu sedeniem i rulem - mezi sedačkou a volantem.
Na Ukrajině mají i lepší cigarety. Tady už se hulí tráva.:-D
A co Polski Fiat 1500? Od žigula téměř k nepoznání (kdo ten typ neznal, spletl si ho s žigulem). Mělo to motor 1500ccm, žralo to cca 10 l/100km. V té době nic neobvyklého. Vnitřní výbava ucházející, ale zejména koženkový povrch sedadel byl nic moc (obzvlášť v létě). Jízdní vlastnosti asi dobré, moc o tom nevím, v té době jsem ještě jezdil na zadních sedadlech.
tvoj Polski Fiat 1500 je polska licencia Fiat-u 125, znaceny aj 125p, vyrabany v dvoch verziach 1300 a 1500. K nerozoznanu nie je, su to odlisne auta, aj ked niektore diely sa pouzit dali. Ak chces vediet viac, pogoogli.
Pěknej článek, hned bych si ho nejradši pořídil:-))http://www.rajveteranu.cz/model-33-174-lada-2101...
Si tak říkám, jestli není s vývojem motorů něco špatně, když v půlce šedesátých let vymáčkli z 1,2 L výkon 44 kW a později i víc. Když se člověk podívá na dnešní zázraky typu HTP, o stejném objemu a výkonu. Pravda spotřeba a kultivovanost projevu jsou o trochu lepší, ale kam se schovalo 50 let vývoje?
no ja nevim, ale nynejsi produkce HTP ma 51kW kat s dvema lambdama a plni EURO 5 pri prumerny spotrebe 5l/100km ... jak je na tom ten 1.2 44kW ze 70. let?
Výkonově je to skoro stejné:-DKoho zajímá nějaké Euro.......
Puvodni htp melo 40kw a za 5l jezdilo jen v laboratori, nebo kdyz clovek vyuzival tak desetinu jeho mizerneho vykonu, jinak bezne za 8l. Felda 1.3mpi jezdila stejnym stylem jizdy lip a za min. Fabia 1.2 htp pri stejnem zachazeni chcipala na krizovatce a jedine co se tomu podobalo byl Wartburg.1.2 HTP 6V 40 kW (54 hp) @4750 rpm 108 N·m @ 3000 rpm1.2 HTP 12V 47 kW (63 hp) @5400 rpm 112 N·m @ 3000 rpm1.4 MPI 44 kW (59 hp) @5000 rpm 118 N·m @ 2600 rpm1.4 MPI 50 kW (67 hp) @5000 rpm 120 N·m @ 2500 rpmHTP je proste vtip, zvlast kdyz clovek zjisti ze to znamena High Torque Performance. Zazitek z vysokeho tociveho momentu jsem v tom nikdy nepocitil, i ta historicka 1.4 mela vyssi kroutak niz, nemusela se tak tocit a dalo se s ni jezdit za 6-7l.Absolutne souhlasim s nazorem ze tento motor neni zadny pokrok a je srovnatelny s 50 let starym.
....já vždy myslel, že HTP znamená...Ho.no To Pojede.
Neee, znamená to "Honem To Prodej"
Ne, ne, HTP je totiž zkratkou High Turbo Power.
Za 5 litrů se dá jezdit i s Ladou. Pokud má pětikvalt. Samozřejmě,že ne po dálnici. Aerodynamika je jaksi horší,ale o to je lepší výhled ven.Ne jako u dnešních sraček:-D
By mě zajímalo v čem š 120 porážela LADU:-D Leda tak ve spotřebě:-P
Pravděpodobně v počtu otočení na střechu a v počtu řidičů kteří se v tom zabili. Když se úzká Š120 koncem 70. let začala prodávat na západě, tamní prodejci montovali zkrácená péra, tvrdší tlumiče a 13" kola s nízkoprofilovými pneumatikami (později se asi od roku 80 alespoň ty zkrácená péra a 13" kola začaly dávat i u nás) . Protože to auto bylo v původním továrním stavu nejen neprodejné kvůli zoufalým jizdním vlastnostem, ale navíc neplnilo tamní homologační předpisy pro ovladatelnost vozu. Prostě - když s ním zkusili předepsaný "losí test",tak se stodváce podseklo zadní kolo a buď šla do nezvladatelného přetáčivého smyku nebo rovnou přes boudu. Také by se těžko hledalo v 80. letech auto, ve kterém byl za jízdy takový příšerný kravál. Lada s tímhle problémy neměla.
Sakryš, ty si to nějak pamatuješ:-D. A to se ti zdálo dneska v noci, nebo takhle blafeš normálně:-O
Nechtěl bys používat vlastní nick?
Asi je více Lojzů:-D
Taliani museli čumieť, keď sa min ten ich zázrak v rukách ruských testovacích vodičov doslova rozpadol. Odolné auto z Fiatu urobili až úpravy na VAZ2101. Inak, zaujímavý dokument aj o tom prečo vtedy Rusi kúpili práve Fiat a nie napr. Renault http://www.youtube.com/watch...
Po plném náběhu výroby v Rusku (tehdy Sovětském Svazu), což trvalo poměrně dlouho, si rusové na tom autě předělali hromadu věcí. Takže konečná verze Lady 1200 neměla s Fiatem 124 společného skoro nic a taky to auto podle toho vypadalo. Paradoxně tak vznikl stav, že nejkvalitnější Lady byly ty z první série, která se ještě částečně montovala v Itálii a v Rusku se to pouze kompletovalo dohromady.Rusové z toho auta totiž nakonec udělali těžký tank, vyztužilo se prakticky všechno, včetně uchycení a zesílení blatníků. To auto pak bylo ve výsledku hrozně těžké a nevyvážené. Samotný Fiat na to upozorňoval co to s tím autem udělá, ale pro potřeby tehdejšího trhu a stavu tamních silnic, bylo nutné auto odolné (a to hodně), nikoli jízdně dobré.Lada se nemohla nikdy s Fiatem měřit, byla vyvinuta pro velmi specifické potřeby tehdejšího Sovětského Svazu a když se konečně dostala na export, tak se stejně jako koncepčně zastaralá Škoda 120 prodávala za dumpingové ceny. Je ovšem zajímavé, že ve všech západních motoristických magazínech Škoda 120 (vycházející z 1000MB) Ladu skoro ve všech ohledech porážela, přitom původní Fiat 124 by Škodu 120 strčil do kapsy. Z toho si lze jednoduše představit co se při přerodu Fiatu 124 v Ladu 1200 s tím autem vlastně stalo.
LADA byla díky vyztužení a některým vylepšením lepší než původní FIAT.Kolik jen LADY odtahaly stavebního materiálu - ,,postavily baráků" a mnoha jiných věcí to dnes již nikdo nespočítá.S LADOU se mohlo bez větších obtíží i do lehčího terénu.Obrovská výhoda těchto automobilů byla jejich konstrukční jednoduchost a daly se bez problémů opravit na ulici.
Ale vždyť to říkám, Lady byly odolné, byly vytvořené pro tehdejší velmi specifické prostředí nekvalitních silnic a jako auta na práci. Ovšem jízdní vlastnosti proti Fiatu 124 byli hrozné. Motor byl v porovnání s Fiatem žravý (ještě pamatuji doby kdy jsme do Lady cpali karburátory z jiných aut, aby to nebralo skoro 20 litrů na sto, tehdy ovšem neduh všech Ruských aut), skoro to nebrzdilo (pedál brzdy měl jen 2 polohy, nebrzdí-rozbitá hlava o přední sklo), kvůli těžkému předku to bylo děsně nedotáčivé a stabilita v zatáčkách to byla kapitola sama pro sebe. To co Škoda 120 (úzká) projížděla úplně v pohodě, to jela Lada po dvou kolech.Bohužel když se podívám na naše hrozné silnice, zjišťují že kamarádova stará udržovaná Lada z posledních let výroby (to už to byl myslím typ 2104) je na něco takového právě to pravé auto. Je to jednoduché, opravy stojí pár korun a jezdí to všude, díry nedíry. Ani moderní SUV, která se ráda honosí tím co vše dokážou (v reálu spíš nedokážou) v terénu toho nesnesou tolik co tohle auto
Také jsem vlastnil LADU 1500s a nežrala nikdy 20l to byla nedostižná hodnota, normál jezdila za 7.8l v zimě kolem 9. Ovšem nesmělo se jet nad 110km/h to se otevřela druhá klapa karburátoru a žralo to přes 12. Jinak auto super, robustní, nezničitelné, s velmi štědrou světlou výškou. Byla to sice uskákaná koza , ale věrná, a se solidní výbavou ( zadní loketní opěrka, osvětlená přihrádka spolujezdce, osvětlený motor, polička, možnost změny intenzity osvitu budíků, světla ve dveřích. Na tu dobu a místo vzniku :-). Ovšem v zimě to s ní stálo za to, bez pytle cementu nebo ocelové traverzy se skoro nehla.Rád na ni vzpomínám. Osobně mi chyběla 5. rychlost, vyhřívání zadního okna, central a posilovač řízení. Pravda, rusi z italského svižného autka udělali mastodontní tank,... ale stálo to za to. :-)
Pohádky o 20 litrech na 100 vyprávěj u piva. Měli jsme nejdřív 2101, a později pak dvě 2105 (jednu táta, a jednu já osobně), a všechno to jezdilo do 8 litrů. a to jsem byl mladý kluk co lítal jak magor. Bylo to fakt hodně těžké na čumák a tím nedotáčivé, ale to byl třeba tehdejší Escort (samozřejmě ještě se zadním náhonem) taky...
Měl jsem několik LAD žádná nežrala 20 litrů spotřeba se pohybovala okolo od 7 do 10l.Co mě , ale docela zaujala třináctka mi žrala míň než dvanáctka.Brzdy perfektní - účinnost skvělá a brzdný účinek šel dobře dávkovat i když při pořádným zahamnutí si stál téměř na místě.V zatáčkách v pohodě.Určitou nevýhodou byl lehčí zadek, ale to měla všechna auta této koncepce. Šlo to vyřešit tím že se vozilo v kufru něco těžšího.Bylo to prostorné a celkem pohodlné auto.Pro upřesnění měl nejdříve třináctku a potom dvanáctku.Uvažuji o koupi nového v užitkové podobě - http://ais.ua/cars/izh-27175.html/... V přepočtu stojí 165000,-Kč, levné náhradní díly a svoji práci též udělá.P.S. Škodovky měli jednu obrovskou nevýhodu a to motor , který toho moc nevydržel bohužel taktéž osobní zkušenost. Nejhorší to bylo na 100, 105 menší problémy byli na 120.Poměrně často bylo třeba u škodovek měnit těsnění pod hlavou nebo jiné opravy to u LAD bez problém.
jo, to jsou (byly) auta, šly opravit čímkoli, ale jenom jednu výtku, sice když žijete někde na ukrajině (nebo kde), tak tam asi česky nemluvíte, ale jsou tY problémY, takže je to bylY
Souhlasím, myslím, že ty úpravy Fiatů byly nezbytné - původní 124 by v SSSR hodně brzy odpadl ...Kdysi dávno jsem měl 2103, ale taky jsem se v pohodě vešel do 10 litrů a táta jednoho mého spolužáka si koupil snad první 2101 u nás ve městě, měl to auto až do smrti někdy po r. 2000, jeden výbrus, opravy doma - a jak říká p. Karel Antonín - postavil s ním sobě domek, synovi domek, ještě celou rodinu vozil k moři - a nikdy jsem neslyšel stěžovat si na auto - max. na to, že nejsou díly. Ale ty nebývaly na víc typů ...Nebýt 2101, tak by tisíce lidí měly daleko větší starosti ...
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.