Fiat + Mazda = nový sportovní automobil

Automobilky Fiat a Mazda spojí síly ve vývoji a výrobě sportovního vozu. Automobilky dnes podepsaly dohodu o spolupráci. 

Vozy budou prodávány pod názvem Mazda a pod značkou Alfa Romeo, která je součástí skupiny Fiat. Spolupráce je určena k vývoji nových modelů založených na úspěšném modelu Mazda MX-5 Roadster. Společný sportovní vůz se ale bude lišit technicky.

Spojenectví ve vývoji technologií a produktů jsou hlavním programem Mazdy, řekl prezident Takashi Yamanouchi pro server Weltonline.de. Dohoda s Fiatem podle něj byla v tomto směru prvním důležitým krokem.

Japonská Mazda se sídlem v Hirošimě, je pod tlakem a poslední čtyři roky vykazuje ztrátu. Americká automobilka Ford, která dočasně držela třetinu akcií Mazdy již svůj podíl snížila na pouhá dvě procenta. „Spolupráce s Mazdou je součástí našeho úsilí, aby se Fiat stal skutečně globální značkou,“ uvedl ke spolupráci Sergio Marchionne, šéf automobilky.

Zdroj: E15.cz
 

Mazda 5 1.798
Rok výroby: 2006
Stav: 141 633 km
Cena: 99 000 Kč
Mazda 3 1.56
Rok výroby: 2009
Stav: 78 028 km
Cena: 140 000 Kč
Mazda CX-5 2.191
Rok výroby: 2012
Stav: 123 004 km
Cena: 419 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků