Festival zlaté éry vozů DTM v Bohnicích

Alfa Romeo 155 TI V6, BMW M3 E30, Ford Sierra Cosworth a Mercedes-Benz 190E Evo II. Kvarteto špičkových vozů z nejlepší doby německého mistrovství cestovních vozů DTM. Originální kusy, které pilotovali jezdci jako Alessandro Nannini, Joachim Winkelhock nebo Klaus Ludwig, se představí na letošní motoristické show LEGENDY. Jejich ostrým závodním verzím navíc budou sekundovat neméně zajímavé sériové homologační kusy z unikátní soukromé české sbírky.

DTM - Deutsche Tourenwagen-Meisterschaft, tedy Německý šampionát cestovních vozů. Elitní série závodů s třicetiletou tradicí patří ke špičce motorsportu, několikrát zavítala i na brněnský Masarykův okruh. Ten, kdo loni na LEGENDÁCH obdivoval nádhernou Alfu Romeo 155 TI V6 nebo homologační Sierru Cosworth, si letos přijde na své. Do Bohnic se totiž chystají další závodní originály DTM z unikátní soukromé sbírky Jiřího Jírovce z firmy Invelt, donátora motoristické slavnosti LEGENDY.

První hvězdou expozice vozů DTM je zmíněná Alfa Romeo 155 V6 TI ve válečném zbarvení Martini. Konkrétní exponát, který bude vystaven na LEGENDÁCH, pilotoval italský jezdec Alessandro Nannini. Celkově vozy Alfa Romeo 155 triumfovaly v 38 závodech DTM v první polovině 90. let minulého století, přičemž v roce 1993 Nicola Larini dokázal vyzrát na německou nadvládu a Alfu vynést na titul. Pod karbonovou kapotou italské sedany ukrývaly atmosférický V6 o výkonu 360 koní, což při hmotnosti lehce nad tunu znamenalo maximální rychlost 300 km/h a hlavně úžasnou atmosféru plamenů šlehajících z výfuků.

Naprostou klasiku „auta z plakátu“ představuje BMW M3 E30, které se na LEGENDÁCH vystaví jak ve své produkční, tak závodní verzi DTM, která dokázala šampionát opanovat v roce 1987. Ve sbírce figuruje unikátní kus po britském Stevu Soperovi, závodícího za tým BMW Finance v sezónách 1989 a 1991. O pohon zadních kol se zde staral čtyřválec S14 vybičovaný na 330 koní, což stačilo 940 kg lehkému kupé na maximum 281 km/h a zrychlení z 0 na 100 km/h během 4,3 sekund. Stafáž závodní „em-trojce“ bude dělat homologační M3 Sport Evolution v jedinečném stavu rovnému novému vozu.

Neméně zajímavý kus s modrým oválem na přídi se skrývá pod označením Ford Sierra Cosworth DTM, který pilotoval specialista na vytrvalostní závody a dvojnásobný vítěz 24hodinovky na Nürburgringu, Joachim Winkelhock. Přeplňovaný čtyřválec s 320 koňmi pak Klause Ludwiga v sezóně 1988 dovezl až na titul DTM. Sériová černá Sierra Cosworth se na stánku Inveltu na LEGENDÁCH ukázala již v loni, letos ji doplní závodní unikát s charakteristickým zadním křídlem.

Černým koněm expozice vozů DTM na LEGENDÁCH se stane nenápadný, ale o to úchvatnější Mercedes-Benz 190E 2.5-16V Evo II, s nímž Klaus Ludwig vyhrál šampionát DTM v roce 1992. Černo-šedému závodnímu originálu s mistrovskou jmenovkou na okně bude sekundovat černý sériový homologační kus 190E Evo II s 231koňovým šestnáctiventilovým čtyřválcem 2,5 litru a plzeňskou registrační značkou. Tento klenot totiž můžete se štěstím potkat i na silnici, s jistotou ale jen na motoristické show LEGENDY 2015.

Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2007
Stav: 162 305 km
Cena: 115 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 169 501 km
Cena: 130 000 Kč
Ford S-MAX 2
Rok výroby: 2010
Stav: 132 042 km
Cena: 205 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků