Ferrari zvažuje nasazení turbomotorů, diví se někdo?

Vrcholným, supermoderním modelům Ferrari 458 Italia nebo FXX jistě nelze vyčítat nedostatek výkonu, ale zůstává již jen otázkou času, kdy v Maranellu sáhnou k přeplňování. Pravdou přitom je, že vedení italské továrny dosud nevyřadilo ze svých konstruktérských úvah nic, co by umožnilo dále zachovat mimořádné výkony při plnění přísných emisních pravidel, a k tomu by jistě turbodmychadlo přispělo. Připomínáme například přechod na přímé vstřikování benzínu, dvuspojkovou převodovku nebo zvažvanou hybridní soustavu s pohonem všech kol (psali jsme o ní například na tomto místě).

Na počátku letošního roku na veřejnost pronikl, skrze evropský patentový úřad, projekt osmiválce Ferrari s dvojicí turbodmychadel. Zjevná je zde inspirace postupy BMW, když Ferrari spíše než po jednom velkém sáhlo po dvojici menších dmychadel, což přináší rychlejší reakci na sešlápnutí plynu a v konečném důsledku ještě vyšší výkon.

Toto řešení má ale k realitě zjevně ještě dost daleko. Podle motoráře ve vývoji Ferrari Jean-Jacques Hise totiž zůstává jedna velká překážka pro použití přeplňování - pověstná odezva na sešlápnutí plynu. „Turbodmychadlo přijde, musíme však vyřešit otázku turboefektu,“ prohlásil His v nedávném rozhovoru pro magazín Autocar. His zároveň zdůraznil, že jakákoli prodleva v zátahu motoru je pro značku Ferrari zcela nepřijatelná. Pak nezbývá než popřát hodně zdaru v boji s větrnými mlýny, v tomto případě je to dokonce přirovnání více než obrazné...

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků