Ferrari zvažuje nasazení turbomotorů, diví se někdo?

Vrcholným, supermoderním modelům Ferrari 458 Italia nebo FXX jistě nelze vyčítat nedostatek výkonu, ale zůstává již jen otázkou času, kdy v Maranellu sáhnou k přeplňování. Pravdou přitom je, že vedení italské továrny dosud nevyřadilo ze svých konstruktérských úvah nic, co by umožnilo dále zachovat mimořádné výkony při plnění přísných emisních pravidel, a k tomu by jistě turbodmychadlo přispělo. Připomínáme například přechod na přímé vstřikování benzínu, dvuspojkovou převodovku nebo zvažvanou hybridní soustavu s pohonem všech kol (psali jsme o ní například na tomto místě).

Na počátku letošního roku na veřejnost pronikl, skrze evropský patentový úřad, projekt osmiválce Ferrari s dvojicí turbodmychadel. Zjevná je zde inspirace postupy BMW, když Ferrari spíše než po jednom velkém sáhlo po dvojici menších dmychadel, což přináší rychlejší reakci na sešlápnutí plynu a v konečném důsledku ještě vyšší výkon.

Toto řešení má ale k realitě zjevně ještě dost daleko. Podle motoráře ve vývoji Ferrari Jean-Jacques Hise totiž zůstává jedna velká překážka pro použití přeplňování - pověstná odezva na sešlápnutí plynu. „Turbodmychadlo přijde, musíme však vyřešit otázku turboefektu,“ prohlásil His v nedávném rozhovoru pro magazín Autocar. His zároveň zdůraznil, že jakákoli prodleva v zátahu motoru je pro značku Ferrari zcela nepřijatelná. Pak nezbývá než popřát hodně zdaru v boji s větrnými mlýny, v tomto případě je to dokonce přirovnání více než obrazné...

BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 180 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 285 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 46 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků