Ferrari zvažuje nasazení turbomotorů, diví se někdo?

Vrcholným, supermoderním modelům Ferrari 458 Italia nebo FXX jistě nelze vyčítat nedostatek výkonu, ale zůstává již jen otázkou času, kdy v Maranellu sáhnou k přeplňování. Pravdou přitom je, že vedení italské továrny dosud nevyřadilo ze svých konstruktérských úvah nic, co by umožnilo dále zachovat mimořádné výkony při plnění přísných emisních pravidel, a k tomu by jistě turbodmychadlo přispělo. Připomínáme například přechod na přímé vstřikování benzínu, dvuspojkovou převodovku nebo zvažvanou hybridní soustavu s pohonem všech kol (psali jsme o ní například na tomto místě).

Na počátku letošního roku na veřejnost pronikl, skrze evropský patentový úřad, projekt osmiválce Ferrari s dvojicí turbodmychadel. Zjevná je zde inspirace postupy BMW, když Ferrari spíše než po jednom velkém sáhlo po dvojici menších dmychadel, což přináší rychlejší reakci na sešlápnutí plynu a v konečném důsledku ještě vyšší výkon.

Toto řešení má ale k realitě zjevně ještě dost daleko. Podle motoráře ve vývoji Ferrari Jean-Jacques Hise totiž zůstává jedna velká překážka pro použití přeplňování - pověstná odezva na sešlápnutí plynu. „Turbodmychadlo přijde, musíme však vyřešit otázku turboefektu,“ prohlásil His v nedávném rozhovoru pro magazín Autocar. His zároveň zdůraznil, že jakákoli prodleva v zátahu motoru je pro značku Ferrari zcela nepřijatelná. Pak nezbývá než popřát hodně zdaru v boji s větrnými mlýny, v tomto případě je to dokonce přirovnání více než obrazné...

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 20 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků