Ferrari: známe plány automobilky pro budoucnost

U Ferrariho se těší z popularity aktuálního provedení California, představili typ 458 Italia a dokončují přípravy modelu 458 Spyder, ale jejich pozornost se nyní soustředí na dvanáctiválcové vrcholné řady.

Amedeo Felisa, jeden z nejvyšších mužů Ferrari, nyní představil plány na výrobu ne jednoho nebo dvou, ale rovnou tří dvanáctiválcových supervozů, jež nyní v Maranellu vyvíjí. První na řadu přijde modifikace stávajícího typu 612 Scaglietti, který se vyrábí od roku 2004. Ano, není to nijak dlouho, ale Scaglietti zřejmě zákazníky příliš neoslovilo, což uspíšilo jeho cestu do výslužby, a to zřejmě již před rokem 2012.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ferrari 288 GTO / Ferrari F40 / Ferrari F50

Okolo roku 2012 se můžeme těšit na představení dlouho slibovaného supersportu, jenž má vykročit v šlépějích legendárních typů 288 GTO, F40, F50 a Enzo. Ačkoli v Maranellu pilně připravují hybridní pohonné soustavy a další „zelené“ zlepšováky, jejich vývoj zřejmě v době prezentace nového Enza nebude dokončen, takže se naštěstí dočkáme opět pořádného dvanáctiválce, případně přeplňovaného osmiválce.

Nástupce současného modelu 599 GTB Fiorano však poznáme až později. Fiorano se představilo teprve nedávno, nyní navíc dostalo vrcholné provedení HGTE, jež by mu mělo zajistit náskok před konkurencí. I když se předpokládá, že nové Ferrari 458 Italia bude o něco rychlejší a u Lamborghiniho horečně pracují na novém Murcielagu, stávající Fiorano se má vyrábět až do roku 2015.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ferrari 612 Scaglietti / Ferrari 599 GTB Fiorano HGTE / Ferrari 458 Italia
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 20 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků