Ferrari učí Číňany řídit svoje sportovní vozy

Takto nazval svůj sloupek Luca Ciferri, hlavní korespondent Automotive News Europe. Naznačil v něm, s jakými zvláštnostmi se musí italská automobilka vyrovnávat na dnes velmi štědrém čínském trhu. Kromě jiného v něm napsal:  
 
„V Číně není neobvyklé, že bohatý otec dá vůz Ferrari svému synovi jako dárek k osmnáctým narozeninám,“ řekl mi Erwin Fenech, prezident a výkonný ředitel zastoupení Ferrari v Šanghaji.

Aby připravili tyto šťastné mladíky na neuvěřitelnou sílu italských supersportů, tak jim dnes Ferrari nabízí kurzy jízdy pro začátečníky. Fenech dodal, že v kurzech ale nejsou pouze mladí lidé.

„Mnozí úspěšní byznysmeni, kterým je nyní mezi padesáti a šedesáti lety, se rozhodli, že nastal čas oslavit obchodní úspěchy zakoupením Ferrari. V kurzech tak nyní učíme i je, celý život je totiž vozili jejich řidiči,“ řekl Fenech.

Další, čím se Číny odlišuje od zbytku světa, je to, že zde neexistuje trh s ojetými vozy Ferrari. „Naši zákazníci si ponechávají svůj první vůz Ferrari. Neprodají ho, když koupí nový. Stávají se tak jejich sběrateli,“ zmínila další představitelka automobilky Amedeo Felisa.

Ve světě je přitom běžné, že když si člověk koupí nový vůz Ferrari, tak ten starší prodá. Děje se tak v případě pravidelných zákazníků Ferrari jednou za tři roky.

Klepněte pro větší obrázek

 

 

Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků