Ferrari Superamerica 45: oslava čistě osobní

Již zítra se na italské soutěži elegance Villa d’Este Concours d’Eleganza představí skutečný skvost v podobě prototypu Ferrari…

Automobilka Ferrari si v poslední době dává záležet na tom, aby byla schopna splnit skutečně všechny požadavky svých zákazníků. Také díky tomu se nyní v italském Villa d’Este světu ukáže jedinečné Ferrari Superamerica 45. Vzniklo na přímou objednávku amerického miliardáře Petera Kalikowa (svého času například vlastnil list New York Post) netradičně na oslavu osobního jubilea. Letos je tomu totiž přesně 45 let, co si Kalikow pořídil své první Ferrari. Dojemné. A svět by se o tom měl dozvědět!

Jménem Superamerica se u Ferrari nijak nehýří. Od konce padesátých do poloviny šedesátých let minulého století se používalo zejména pro tři série nejdražších strojů z řad 400 a 410 (ve své době byly dvakrát tak drahé než třeba Mercedes 300 SL Gullwing!) a do hry se vrátilo teprve koncem roku 2004 se speciální otevřenou verzí Maranella s vlastním označením Ferrari 575M Superamerica. Nyní je tedy díky panu Kalikowovi Superamerica zpět. Technicky vychází z modelu Ferrari 599, který již dříve posloužil jako základ řadě specifických staveb včetně typů Ferrari 599 SA Aperta nebo „experimentálního“ Ferrari 599XX.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Karoserie vozu oproti původním spekulacím nevznikla u Pininfariny, ale přímo v dílnách Ferrari Design, a vyznačuje se upravenou karoserií a speciální skládací střechou z uhlíkových kompozitů, jejíž mechanizmus byl modifikován z již zmíněného modelu 575M Superamerica (pozdější série 599 SA Aperta si vystačila s jednoduchou plátěnou střechou). Na první pohled si všimneme zdvojených ventilačních otvorů na předních blatnících, chromované masky chladiče nebo leštěného hliníku, z něhož jsou vyrobeny obklady předních sloupků, zrcátek a dveřních klik.

Tento prototyp je lakován speciálním odstínem Blu Antille, jenž je stejný jako u Kalikowova památného stroje Ferrari 400 Superamerica s výrobním číslem 2331SA z roku 1961. Části paprsků litých kol jsou lakovány v barvě karoserie, zatímco doplňky z uhlíkových kompozitů včetně předního „lízátka“, difuzoru nebo prahových nástavců jsou zbarveny do tmavě modrého nádechu. Žádné snímky interiéru zatím k dispozici nejsou, nicméně pánové z Ferrari tvrdí, že barevnému ladění karoserie odpovídá také prostor pro posádku, jenž je čalouněn kůží Cuoio a opatřen kompozitními doplňky z řady Blu Scuro.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Mercedes Vito 2.2
Rok výroby: 2010
Stav: 125 833 km
Cena: 289 000 Kč
Mercedes GLK 2.987
Rok výroby: 2008
Stav: 148 800 km
Cena: 399 000 Kč
Mercedes Vito 2.143
Rok výroby: 2011
Stav: 191 508 km
Cena: 191 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků