Co by se muselo stát, aby automobilka Ferrari přestala vyrábět tradiční vidlicový dvanáctiválec s atmosférickým sáním? Snad jedině to, že by jí to úředníci zakázali. Jinak se bude Ferrari klasického motoru držet tak dlouho, jak jen to bude možné.
Ohledně nástupu přeplňovaných osmiválců a případně i dvanáctiválců se spekulovalo po představení nového modelu Ferrari 488 GTB, ale britský Autocar uvádí, že má informace z automobilky, které přeplňování dvanáctiválců vyvracejí.
Klasické atmosférické sání těmto legendárním motorům zůstane, ale přijde elektrický systém s napětím 48 V. Budoucí dvanáctiválce tak budou tzv. mild-hybridy, tedy stále budou hlavní pohonnou jednotkou, ale použijí malý elektromotor a něco na způsob systému KERS. Ferrari si kvůli vysoké hmotnosti nemůže dovolit složité hybridní systémy.
To přinese výhodu v možnosti nastavení motoru pro maximální výkon ve vysokých otáčkách, protože v nízkých otáčkách bude motoru s točivým momentem pomáhat malý elektromotor. Budoucí vrcholná Ferrari tak budou v mnohém připomínat současný supersport LaFerrari.