Ferrari Scuderia Spider 16M: oslava 16. titulu

Ferrari o víkendu ve městě Megello představilo svou otevřenou specialitku, kterou oslavuje svůj 16. pohár konstruktérů F1.

Kolotoč Velkých cen F1, který se „dotočil“ minulý týden v Brazílii určitě nenaplnil všechna očekávaní, která si tato stáj do uplynulé sezony předsevzala. Nemalou náplastí je však pohár konstruktérů, který Ferrari získal již po šestnácté, což potvrzuje, že stáj se vztýčeným koněm ve znaku zkrátka patří mezi nejsilnější hráče ve Formuli 1. Při příležitosti oslav 16. poháru vytvořila automobilka speciální edici otevřeného modelu Scuderia Spider, jemuž za název ne náhodou přischlo označení 16M.

Kromě delšího názvu však přichází tato specialitka i s několika dalšími modifikacemi, jimiž Ferrari dokazuje vyspělost svých nejnovějších technologii. O pohon se stará dobře známý 4,3litrový osmiválec, jehož výkon je distribuován přes speciální šestistupňovou převodovku z monopostu F1. Konstruktéři popracovali mj. i na snížení hmotnosti, Scuderia Spider 16M tak „shodila“ celých 80 kg, což se pozitivně podepsalo zejména na zrychlení. Divočejší Scuderia pak stovku z nuly pokoří za pouhých 3,7 vteřiny a při maximální rychlosti se ručička tachometru zastaví na hodnotě 315 km/h. Podle oficiálních informací se z tohoto vozu stalo nejrychlejší „otevřené” Ferrari , což koneckonců potvrzují i časy, které se automobilce podařilo s tímto vozem dosáhnout na testovacím okruhu Fiorano.

Nezůstalo však pouze u technikcýh úprav, kromě těch, se specialitka může ještě pochlubit vícerými karbonovými prvky a mírně vylepšeným zevnějškem. O výjimečnosti této série vás ještě ujistí i plaketa na palubní desce, která okrem celého názvu nese i pořadové číslo. „Šestnáctek“ bude vyrobených přesně 499 kusů a nejvíce zájemců se očekává právě z Evropy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek  Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek  
Ferrari Scuderia Spider 16M: tak, ve které mu to nejvíc sluší?
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků