Ferrari prolomilo dražební rekord, ceny veteránů raketově rostou

Ferrari, které v roce 1953 startovalo ve slavném čtyřiadvacetihodinovém závodu v Le Mans, bylo vydraženo za rekordních 9,86 milionu eur. Úspěšné byly i další dražby automobilových veteránů během uplynulého týdne. Dokazují tak dlouhodobý trend růstu cen o desítky procent ročně.

Aukční síň RM Auctions odhadla prodejní cenu červeného Ferrari 340/375 MM Berlinetta na nejméně pět milionů eur. Po dvacetiminutové bitvě mezi třemi dražiteli se ale závodní speciál prodal za 9,86 milionu eur.

To je sice méně než třetina proti nejdražšímu autu všech dob, Ferrari 250 GTO se ale neprodalo v dražbě. Za více než milion eur se ale během víkendové dražby prodala další čtyři Ferrari.

Rekordní Ferrari v Le Mans potkala diskvalifikace. Závodní vůz, který v roce 1953 řídili Mike Hawthorn a Nino Farina, získal známý britský sběratel Paul Vestey, majitel i vůbec nejdražšího veterána.

Vývoj potvrzuje Hagerty Blue Chip Index, který sleduje vývoj ceny 25 nejžádanějších vozů. Za poslední rok posílil o 24 procent a v dubnu dosáhl svého historického maxima. Kromě Ferrari rostou i ceny klasických Porsche. Sumy, které jsou dražitelé ochotní zaplatit, stoupají i díky tomu, že na letošek připadá padesáté výročí vzniku prvního modelu 911.

To potvrzuje i Hagerty German Car Index, zaměřený na poválečné německé veterány. Za uplynulých 12 měsíců posílil o 23 procent a za poslední tři roky dokonce o 47 procent. Nyní je na své nejvyšší hodnotě od vzniku v roce 2006. Ceny vozů Porsche rostly ještě rychleji.

Dražby RM Auctions celkem vynesly 27 milionů eur, pesimistický odhad před dražbou předpokládal výsledek 23,6 milionu eur.

Zároveň se ale pětina z 38 dražených položek neprodala. Při dražbě konkurenční společnosti Bonhams se s nezájmem setkala víc než polovina nabízených vozů. To podle expertů znamená, že prodávající ve světle nedávných aukčních výsledků nasadili příliš vysoké ceny a kupující začínají být díky široké nabídce vybíravější.

Hagerty Blue Chip Index

Klepněte pro větší obrázek 

Zdroj: E15.cz

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků