Ferrari prolomilo dražební rekord, ceny veteránů raketově rostou

Ferrari, které v roce 1953 startovalo ve slavném čtyřiadvacetihodinovém závodu v Le Mans, bylo vydraženo za rekordních 9,86 milionu eur. Úspěšné byly i další dražby automobilových veteránů během uplynulého týdne. Dokazují tak dlouhodobý trend růstu cen o desítky procent ročně.

Aukční síň RM Auctions odhadla prodejní cenu červeného Ferrari 340/375 MM Berlinetta na nejméně pět milionů eur. Po dvacetiminutové bitvě mezi třemi dražiteli se ale závodní speciál prodal za 9,86 milionu eur.

To je sice méně než třetina proti nejdražšímu autu všech dob, Ferrari 250 GTO se ale neprodalo v dražbě. Za více než milion eur se ale během víkendové dražby prodala další čtyři Ferrari.

Rekordní Ferrari v Le Mans potkala diskvalifikace. Závodní vůz, který v roce 1953 řídili Mike Hawthorn a Nino Farina, získal známý britský sběratel Paul Vestey, majitel i vůbec nejdražšího veterána.

Vývoj potvrzuje Hagerty Blue Chip Index, který sleduje vývoj ceny 25 nejžádanějších vozů. Za poslední rok posílil o 24 procent a v dubnu dosáhl svého historického maxima. Kromě Ferrari rostou i ceny klasických Porsche. Sumy, které jsou dražitelé ochotní zaplatit, stoupají i díky tomu, že na letošek připadá padesáté výročí vzniku prvního modelu 911.

To potvrzuje i Hagerty German Car Index, zaměřený na poválečné německé veterány. Za uplynulých 12 měsíců posílil o 23 procent a za poslední tři roky dokonce o 47 procent. Nyní je na své nejvyšší hodnotě od vzniku v roce 2006. Ceny vozů Porsche rostly ještě rychleji.

Dražby RM Auctions celkem vynesly 27 milionů eur, pesimistický odhad před dražbou předpokládal výsledek 23,6 milionu eur.

Zároveň se ale pětina z 38 dražených položek neprodala. Při dražbě konkurenční společnosti Bonhams se s nezájmem setkala víc než polovina nabízených vozů. To podle expertů znamená, že prodávající ve světle nedávných aukčních výsledků nasadili příliš vysoké ceny a kupující začínají být díky široké nabídce vybíravější.

Hagerty Blue Chip Index

Klepněte pro větší obrázek 

Zdroj: E15.cz

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků