Ferrari připravuje ostrý, o 200 kg lehčí a 30 k silnější model F12 Speciale

Kolik výkonu je na silniční auto už příliš? Ferrari se domnívá, že taková hranice neexistuje, takže už tak dost rychlý model F12berlinetta projde zásadní přestavbou, aby mohla vzniknout ještě ostřejší verze F12 Speciale.

Vše se bude točit kolem snižování hmotnosti a mírného nárůstu výkonu. Jak informuje britský Autocar, F12 Speciale má shodit až 200 kg a zároveň má jeho atmosférický dvanáctiválec 6,2 l posílit ze 740 na až 770 koní.

Video | Sportovní auta | Fascinace | Ferrari

Ferrari F40, F50, Enzo a LaFerrari pohromadě na okruhu Fiorano [video]

Snižování hmotnosti se bude týkat především interiéru, odkud zmizí luxusní výbava a zůstane jenom to nejnutnější. Budou tu prý jen holé panely, k dispozici nebudou ani koberečky nebo navigace, i když některé prvky asi půjde doobjednat.

Odlehčí se ale i například skla, kola a některé panely karoserie. S výkonem 770 koní a hmotností asi 1430 kg (tedy poměrem asi 540 koní na tunu) by se Ferrari F12 Speciale dostalo do teritoria vozů jako Porsche 918 Spyder či Lamborghini Aventador LP750-4 SV.

Změnou projde i kalibrace podvozku a záchranné elektroniky, ale především se bude jednat o poslední klasický atmosférický dvanáctiválec. Všechny příští modely Ferrari totiž už budou buď s přeplňováním, nebo s hybridním pohonem.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků