Ferrari připravuje ostrý, o 200 kg lehčí a 30 k silnější model F12 Speciale

Kolik výkonu je na silniční auto už příliš? Ferrari se domnívá, že taková hranice neexistuje, takže už tak dost rychlý model F12berlinetta projde zásadní přestavbou, aby mohla vzniknout ještě ostřejší verze F12 Speciale.

Vše se bude točit kolem snižování hmotnosti a mírného nárůstu výkonu. Jak informuje britský Autocar, F12 Speciale má shodit až 200 kg a zároveň má jeho atmosférický dvanáctiválec 6,2 l posílit ze 740 na až 770 koní.

Video | Sportovní auta | Fascinace | Ferrari

Ferrari F40, F50, Enzo a LaFerrari pohromadě na okruhu Fiorano [video]

Snižování hmotnosti se bude týkat především interiéru, odkud zmizí luxusní výbava a zůstane jenom to nejnutnější. Budou tu prý jen holé panely, k dispozici nebudou ani koberečky nebo navigace, i když některé prvky asi půjde doobjednat.

Odlehčí se ale i například skla, kola a některé panely karoserie. S výkonem 770 koní a hmotností asi 1430 kg (tedy poměrem asi 540 koní na tunu) by se Ferrari F12 Speciale dostalo do teritoria vozů jako Porsche 918 Spyder či Lamborghini Aventador LP750-4 SV.

Změnou projde i kalibrace podvozku a záchranné elektroniky, ale především se bude jednat o poslední klasický atmosférický dvanáctiválec. Všechny příští modely Ferrari totiž už budou buď s přeplňováním, nebo s hybridním pohonem.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků