Ferrari připravuje dvě platformy. Mají zlevnit a urychlit vývoj

Italská automobilka Ferrari dokončuje vývoj nové modulární platformy, která má posloužit jako základ pro vozy s motorem vpředu a pohonem zadních kol. Na vývoji se podílí technologické centrum Altair Product Design, ale tisková zpráva, kterou k tomu vydalo, již není k dispozici. Ferrari totiž nemá rádo, když se mluví o jeho budoucích projektech...

Nová modulární platforma se poprvé představí pod kapotou nové generace roadsteru Ferrari California, která má dorazit příští rok. Základní nosné prvky jsou z hliníku, ale automobilka začne i u svých „levných“ modelů nasazovat ve větší míře kompozitní materiály.

Testy | Video | Sportovní auta | Fascinace | Luxusní auta | Ferrari

Test Ferrari GTC4Lusso: Tam, kde končí fyzika  

Cílem nové platformy je usnadnit vývoj nových modelů a navíc se neomezí jen na Ferrari. Stejnou platformu budou využívat i další značky koncernu Fiat-Chrysler, jmenovitě Alfa Romeo, Maserati a možná i Dodge a Chrysler. Právě v souvislosti s nástupcem Dodge Viper se mluví o technickém základu od Ferrari.

Vozy s novou platformou budou mít nižší hmotnost, ale zároveň vyšší torzní tuhost a při jízdě se projeví menším hlukem a nižšími vibracemi. V branži se pro to vžil termín NVH (noise, vibration and harshness).

Zajímavosti | Sportovní auta | Fascinace | Byznys | Design | Ferrari

Ferrari na zakázku? Není to jen o penězích a nikdy nebude růžové

Není to ale jediná platforma, na které Ferrari pracuje. Pro vozy s motorem uprostřed za kabinou cestujících se totiž připravuje nový karbonový monokok ve stylu konkurenčního McLarenu. Ten má být společný pro všechna budoucí Ferrari od základního 488 GTB (resp. jeho nástupce) až po nástupce LaFerrari. Jednotný díl rovněž zlevní a zjednoduší vývoj nových modelů, takže díky tomu může Ferrari rychleji reagovat na požadavky trhu.

Fiat 500 L 1.368
Rok výroby: 2015
Stav: 4 759 km
Cena: 280 000 Kč
Fiat Stilo 1.91
Rok výroby: 2004
Stav: 205 530 km
Cena: 37 000 Kč
Fiat Croma 1.799
Rok výroby: 2008
Stav: 125 436 km
Cena: 100 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků