Ferrari P540 Superfast Aperta: unikát, doslova

Automobilka Ferrari postavila zakázkový prototyp pro jistého bohatého zákazníka. A za pozornost stojí nejen kvůli svému vzhledu.

U Ferrari jsou zvyklí na specifickou klientelu a na to, jak její specifické a často šílené požadavky uspokojovat. I v době samonosných karosérií často staví prototypy podle speciálního zadání, a to je případ i vozu, který vám představujeme na snímcích.

Jeho jméno zní Ferrari P540 Superfast Aperta, vychází ze sériového modelu 599 GTB Fiorano a jde o exemplární příklad toho, jak se vyrovnat s požadavky zámožného milovníka automobilů značky Ferrari. Prototyp P540 Superfast Aperta byl vyroben v jediném kuse a jeho majitel má jistotu, že nikde žádné podobné auto nepotká. Tímto majitelem je Edward Walson, syn vynálezce kabelové televize.

Jeho vůz má karosérii bez střechy, zlatý lak a celkově vychází ze stroje, jenž si zahrál roku 1968 ve Felliniho filmu Toby Dammit natočeného podle pohádky Edgara Allana Poea. Je to zvláštní, jde tedy zřejmě o vůbec první automobil inspirovaný Poem. Superfast Aperta je zvláštní, ale skutečně působivý vůz. „Vždy jsem si přál navrhovat auta,“ vysvětluje Walson, „a když jsem viděl tento film, rozhodl jsem se: jednoho dne budu mít SVÉ Ferrari.“

Na první pohled vůz P540 Superfast možná někomu připomene Chevrolet Corvette generace C3, a to především v tvarování zadní části auta, na druhou stranu působí jeho proporce harmonicky, vyváženě a uceleně.

Po technické stránce je to opravdový plnokrevník Ferrari a nebojí se tuto skutečnost řádně vystavovat světu na odiv. Šestilitrový, vidlicový dvanáctiválec s výkonem 611 koní (447 kW) byl takřka beze změn adoptován z výchozího typu 599 GTB a je doplněn šestistupňovou převodovkou uloženou u zadní nápravy, takže toto auto bude jistě alespoň tak výkonné, jak vypadá. Homologace vozu řady 599 v otevřenou verzi s označením P540 si vyžádala dodatečnou instalaci řady výztuh karosérie, přesto je Superfast Aperta v porovnání se svým základem těžší pouze o několik kilogramů. Jak je to možné? Odpověď je jednoduchá: uhlíkové kompozity.

Ještě působivější je však skutečnost, že vůz vznikl od prvního náčrtku ve skutečnost za pouhých 14 měsíců. Když Walson svůj automobil před několika dny ve Fioranu přebíral, celý ohromený poznamenal: „To je nejvýjimečnější vánoční dárek mého života.“ Ačkoli neznáme cenu, souhlasil by s tímto tvrzením zřejmě každý z nás...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ferrari P540 Superfast Aperta
Chevrolet Orlando 1.998
Rok výroby: 2011
Stav: 106 320 km
Cena: 205 000 Kč
Chevrolet Cruze 1.796
Rok výroby: 2010
Stav: 25 939 km
Cena: 149 000 Kč
Chevrolet Aveo 1.399
Rok výroby: 2006
Stav: 70 455 km
Cena: 65 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků