Ferrari otevře své originální muzeum od Kaplického

12 komentářů

Zelí
15. února • 10:02

Toto je naprosto fascinující stavba, snad nejlepší co Kaplický navrhl. Je to jako kus kapoty z auta ze třicátých let, pro muzeum aut skvělý nápad a dokonalá žlutá barva. Zakomponování staré cihlové stavby naprosto bezchybné a vzájemně se respektující. Kdyby nic jiného nevyprojektoval tak tímto se Kaplický nesmazatelně zapíše do dějin architektury. Zvláště když je stavba spojena s ferrari.
Upozorňuji, že co se týká knihovny na Letné, tak tam jsem byl opačného názoru - nestavět !!!!

Skyline
15. února • 10:44

Vzacne se shodnem - verim, ze az se to trochu "zazije", bude vetsina lidi nadsena. Jak Kaplickeho obecne nemusim a vetsina jeho navrhu mi prijde o nicem, tak tohle je naopak velmi podarene. O duvod vic se tam zastavit, muzea ostatnich automobilek najednou vypadaji, jak to rict, asi jako jejich prumerny model vs. prumerny model Ferrari.

Zelí
15. února • 16:16

Obchodní dům Selfridges v Birminghamu je taky famózní naprosto originální a stále fascinující. Ten člověk se těmito stavbami zařadil mezi velikány světové architektury. A protože architektura je vyšší umění, tak i k velikánům umění 20.století vůbec. Není to žádný kašpárek typu Mick Jager nebo Madona či božský Kája apod. Asi je to (po Cimrmannovi samozřejmě) největší čech dvacátého století.

Fantomas
15. února • 17:03

Největší Čech? Narodil se sice tady, ale většinu života prožil v Británii, samozřejmě s britským občanstvím. Do roku 2006 tady u nás nikdo netušil že existuje, znalo ho jen pár odborníků. Tak proč největší Čech?

Miki
15. února • 10:42

Přesně tak. Lépe bych to nenapsal. Je mi líto těch zabedněnců, kteří by všude stavěli krychle...Je to nádhera!

Fantomas
14. února • 21:20

Ano, do historického centra se to vyloženě hodí :-)) Ale je to jejich město...

Fenris
14. února • 23:13

Normálně se do debat na internetu nezapojuji, ale v tomhle případě asi udělám výjimku. Argument typu "toto se do historického centra nehodí", protože je to vyloženě moderní stavba, je absolutně irelevantní. Stejně "odborné" názory měla veřejnost např. při stavbě Eiffelovy věžě, skleněné pyramidy v Louvru, Hundertwasserova domu ve Vídni, Tančícího domu v Praze, atd. Ve všech případech se jedná o světoznámé stavby až symboly, a to v pozitivním slova smyslu. Garantuji vám, že když si Italové něco takového nechali postavit uprostřed historického centra, tak je někdo opravdu přesvědčil o smyslu konceptu této budovy. Budova se Vám nemusí líbit, ale jsem si jistý, že každý z týmu architektů, který se podílel na projektu, zapomněl víc o vkusu, než my všichni zde budeme kdy vědět. Pokud vás toto nepřesvědčí, mohu se zeptat jinak - co místo toho byste postavil, co by symbolizovalo Ferrari (mimo jiné tedy důraz na moderní technologie)? Doufám, že snad ne budovu v neorenesančním stylu.

Arnošt
13. března • 16:15

S Fernisem lze souhlasit, ale je barva Ferrari žlutá? Mimochodem s pyramidami v Luvru jsem se dosud nesmířil, ale nevím proč by museum ikony automobismu nemohlo mít tvar kapoty.

GL
14. února • 23:19

Já proti této budově nic nemám. Já dokonce neměl nic ani proti tzv. Blobu, avšak nelíbilo se mi umístění a hlavně to, jakým způsobem informace okolo něj prezentovala média. To je ale jiná věc. Takže zpět k muzeu Ferrari. S Vaším názorem souhlasím, avšak věta: ,,když si Italové něco takového nechali postavit uprostřed historického centra, tak je někdo opravdu přesvědčil o smyslu konceptu této budovy" mi přijde poněkud irelevantní. On je asi nikdo nemusel přesvědčovat, neboť v Itálii je Ferrari taková ikona, že by, s trochou rouhání, zastínila i Ježíše Krista a tato značka je téměř všemocná. Je to dokonce mnohem větší posedlost, než pověstné české vzhlížení ke Škodě Auto, které, ač jí nevlastním, jsem zaměstnancem a respektuji jí. Taková značka a zaměstnavatel by si mohl dovolit postavit muzeum hned vedle římského Kolosea a nikdo by neprotestoval

eLzyx
14. února • 22:29

mě se tohle, alespoň z fotek, celkem líbí. Je důležitý, že to svou výškou moc neovlivňuje okolní zástavbu, jako nám známý Blob. A aspoň to má nějakou souvislost s automobilkou. Na jako ten chrchel, který na nás chtěl hodit ten britský architekt.

goro
14. února • 22:50

odporné, nevkusné, nesouladící...ostatně jako všechna díla, kterými se ten sionistický excentrik rád zviditelňoval

R1S0
14. února • 22:06

to iste som chcel napisat.... neskutocne nevkusne.

Doporučujeme

Články odjinud