Ferrari odhaluje ladění aerodynamiky svých monopostů pro Formuli 1

Zdá se, že další tabu ohledně konstrukce speciálů pro Formuli 1 padají…

Ještě před několika lety by bylo takřka nemyslitelné, aby se na veřejnosti objevily snímky monopostu Formule 1 bez kapotáže nebo aby stáj zveřejnila detaily ke svým motorům. Doba se ale mění a stáje F1 stále častěji nechávají nahlédnout pod pokličku svého vývoje. Možná to bude také tím, že nejdůležitější prvky know-how se z prosté mechaniky přesouvají do sfér elektroniky a dalších prvků, jež pouhým okem patrné nejsou…

Technika | Pneumatiky

Reportáž AR: víme, kde a jak Pirelli vyrábí pneumatiky pro F1

Teprve před několika týdny jsme vám díky tomu mohli nechat nahlédnout do dílen stáje Infiniti Red Bull, a sice skrze sérii videí zachycujících nejzajímavější momenty ze stavby jejich monopostů pro Formuli 1. A nyní vám nabízíme sadu podobně koncipovaných krátkých filmů, které však pocházejí z týmu Scuderia Ferrari a soustředí se na ladění aerodynamiky.

Technika | Video | Formule 1 | Infiniti

Jak se staví Formule 1: na návštěvě u Red Bullu

Simone Resta, jeden z šéfkonstruktérů stáje Scuderia Ferrari, vám na nich vysvětlí, co je to odpor vzduchu, vztlak, přítlak, zkrátka vše, co je důležité pro dosažení ideálního chování závodního speciálu ve všech provozních podmínkách a situacích. Na své si na těchto snímcích přijdou i znalci, nicméně jejich názornost a srozumitelnost bude jistě vyhovovat i těm, kteří toho o závodních autech mnoho nevědí.
 

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků