Ferrari o současnou Formuli E nemá zájem, změní to budoucnost?

CEO italské automobilky Sergio Marchionne oficiálně potvrdil, že vstup Ferrari do šampionátu Formule E není vyloučený. V blízké budoucnosti se ale nedočkáme.

Ve svém projevu v rámci vyhlášení zisků za třetí čtvrtletí letošního roku se CEO italského výrobce Sergio Marchionne rozhovořil o budoucnosti značky. Uvedl, že vstup Ferrari do šampionátu Formule E je reálný v horizontu několika příštích let. Dříve určitě ne.

Šampionát Formule E

Soutěž elektrických formulí vznikla pod záštitou Mezinárodní automobilové federace v roce 2014. Od té doby oslovila celou řadu prestižních automobilek, včetně Jaguaru nebo Audi. Kromě Ferrari se spekuluje také o vstupu Mercedesu, který aktuální kraluje F1.

„Dlouhou dobu jsme se tomuto tématu společně s kolegy věnovali,“ uvedl Marchionne během proslovu v New Yorku. „Mám pro vás dvě informace. Vstup do Formule E, kterou známe dnes, není něco, s čím se chceme spojit. Alespoň ne do doby, kdy bude potřeba během jednoho závodu měnit vůz, protože mu dojde výkon,“ řekl šéf Ferrari k tomu, jak v šampionátu elektrických formulí fungují zastávky v boxech.

„Druhým faktem je to, že standardizace spojená s elektrickými vozy je něco, co jde proti filosofii naší společnosti. Ale myslím si, že vstup Ferrari do této soutěže není v horizontu příštích let zcela vyloučen. Bude však potřeba, aby došlo k několika výrazným změnám ve struktuře této soutěže,“ řekl dále.

Video | Sportovní auta | Fascinace | Ferrari

Pět červených klenotů Ferrari na jednom závodním okruhu

Marchionne se vyjádřil také k budoucnosti pohonných ústrojí Ferrari. Přiznává, že hybridní jednotky budu od roku 2019 "povinností". „Myslím si, že i nadále budeme používat kombinace spalovacích a elektrických ústrojí. Vytvoříme tak jedinečné pohonné jednotky, které pro naše vozy přinesou i nějaký výkon navíc,“ dodal šéf italské společnosti. Prvním hybridním počinem byl vůz LaFerrari představený v roce 2013.

Audi A4 Allroad 1.968
Rok výroby: 2010
Stav: 165 371 km
Cena: 315 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2010
Stav: 182 951 km
Cena: 230 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2007
Stav: 193 445 km
Cena: 190 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků