Ferrari nestíhá dodávat. Navýší produkci o 30 % na 9000 aut ročně

Ferrari se vstupem na burzu oznámilo, že kvůli obrovské poptávce z Číny a jiných rozbíhajících se trhů navýší produkci o zhruba 30 %, na 9000 aut ročně do roku 2019. Zároveň je 9000 aut ale strop, aby byla zachována exkluzivita. V současné době Ferrari vyrábí necelých 7000 aut ročně.

Ferrari se dlouhou dobu bránilo nárůstu produkce, protože se obávalo o pokles exkluzivního postavení. Omezená výroba zároveň pomáhala držet ceny ojetých Ferrari vysoko, což také přispívalo k výjimečnému postavení značky. Zatímco třeba ojeté Porsche si může koupit skoro každý, i ojeté základní modely Ferrari stojí pořád dost peněz.

Video | Fascinace | Sportovní auta | Ferrari

Ferrari F40, F50, Enzo a LaFerrari pohromadě na okruhu Fiorano [video]

Automobilka Ferrari si zřejmě také připravuje půdu pro nové modely. Jedním takovým má být duchovní nástupce Ferrari Dino s přeplňovaným šestiválcem, což má být nový základní a nejlevnější model značky. V přípravě je také modulární hliníková platforma pro budoucí modely, která pomůže zkrátit čas vývoje a ušetří ani ne náklady jako spíše výrobní kapacity.

Exkluzivní dvanáctiválcové modely nadále zůstanou vyhrazeny jen pro úzkou skupinu zákazníků. U Ferrari vždycky platilo, že vrcholné modely jste si museli zasloužit a ne jen přijít s penězi. Je to snad jediná automobilka na světě, která si může dovolit vybírat si své vlastní zákazníky.

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek