Ferrari navýší produkci o 40 %. Vyrábět bude 10 000 aut za rok

Sotva šéf automobilky Luca di Montezemolo oznámil svůj odchod z vedení legendární italské značky, už se věci rychle začínají měnit. Ředitel koncernu Fiat-Chrysler Sergio Marchionne, který se fakticky stává dosavadní nejvyšší postavou Ferrari, přednesl plán na zvýšení produkce ze sedmi na deset tisíc aut za rok.

Luca di Montezemolo se dlouho snažil odolávat tlaku trhu a úmyslně držel výrobu nízko, aby si Ferrari zachovalo ikonický a výjimečný status. Omezené roční dodávky také pomáhají držet cenu vozů velmi vysoko a zaručují její jen velmi pozvolný pokles, pokud vůbec nějaký.

Retro | Zajímavosti | Sportovní auta | Fascinace | Ferrari

Kupte si jedinečný prototyp Ferrari Enzo

Sergio Marchionne to ale evidentně vidí jinak a prý existuje potenciál vyrábět asi 10 000 aut ročně. To je o skoro 43 % víc než kolik plánoval vyrábět di Montezemolo do roku 2018. Podle Marchionneho se tvoří nesmyslně dlouhé pořádníky a zákazníky to prý otráví. Nicméně sám Marchionne v minulosti prohlásil, že příliš vysoké prodeje, řekněme na hranici 15 000 aut, už jsou pro značku nebezpečné.

Ferrari v současnosti prodává hromadně pouze osmiválcové modely California a 458 Italia. Pokud chcete dvanáctiválec, musíte si ho zasloužit a automobilka se sama rozhodne, zda vám ho prodá. A když máte zálusk na některý z exkluzivních modelů, třeba nové LaFerrari, máte smůlu, pokud už nevlastníte alespoň Enzo, F50, F40 nebo 288 GTO.

Zajímavosti | Sportovní auta | Fascinace | Ferrari

Ferrari pro chudé bude. Dostane šestiválec, dvě turba a 500 koní

Evidentně tak nehrozí, že by se z Ferrari stala masovka. I deset tisíc aut za rok je hluboko pod poptávkou, která zejména v Asii neustále roste. Nicméně při vyšší produkci základních modelů se může stát, že jejich cena bude na trhu ojetin klesat rychleji. Pro šetřivé nadšence je to ale docela hezká vyhlídka...

Fiat Stilo 1.91
Rok výroby: 2004
Stav: 247 163 km
Cena: 34 000 Kč
Fiat Stilo 1.91
Rok výroby: 2004
Stav: 205 530 km
Cena: 40 000 Kč
Fiat Croma 1.799
Rok výroby: 2008
Stav: 125 436 km
Cena: 100 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 21 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků