Ferrari kráčí od jednoho rekordu ke druhému

Ferrari oznámilo rekordní výsledky, kterých dosáhlo za prvních devět měsíců letošního roku. Italská automobilka prodala 5267 aut (+ 6 %), utržila tržby ve srovnání s loňským rokem o 10 % vyšší, dosáhla hrubého zisku 232,8 milionů eur (+ 9,6 %), čistý zisk pak 152,4 milionů eur (+ 7,6 %).

Nejvíce rostl prodej vozů s dvanáctiválcovými motory, zásluhu na tom měl model FF, a motory osmiválcovými – hlavně zásluhou modelů California 30 a 458 Spider.

Nejlepší výsledky vykazovalo Ferrari v USA (+ 16 %), Velké Británii (+ 37 %), Německu (+ 9 %) a Japonsku (+ 20).

Nejvíce vozů Ferrari se prodávalo již tradičně ve Spojených státech, zde si vozy z Maranella objednalo 1354 motoristů. Do USA tak bylo expedováno 26 % celkové produkce Ferrari.

Ve Velké Británii se prodalo rekordních 504 aut, v Německu 534.

Prodeje rostly i v Číně, tam bylo dodáno 566 vozů, což představovalo nárůst o 7 %, Japonsko zůstalo pozadu - 214 vozů. Na Střední východ směřovalo 274 aut, stejně jako v roce 2011.

Jediná špatná zpráva tak přišla z Itálie, kde spadly prodeje značky o 49 procent. Nové Ferrari si v mateřské zemi pořídilo jen 238 fanoušků rudých vozů. Nad špatnými prodeji v Itálii se pozastavil i Luca di Montezemolo, šéf automobilky.

„Poslední výsledky ukazují naše skvělé postavení v 60 zemích světa, kde prodáváme. Výjimkou je Itálie. Tady prodeje padly jednak kvůli ekonomické krizi a pak také kvůli uměle vytvořené nepřátelské atmosféře namířené proti luxusnímu zboží.“ 

Byznys | Ferrari

O Ferrari je rekordní zájem. Kromě Itálie

 

Byznys | Ferrari

Čekací doba na Ferrari v Česku klesla na polovinu

 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků