Ferrari končí ve Formuli 1, další týmy ho následují

Sportovní oddělení automobilky Ferrari včera oznámilo, že příští rok její vozy nevystartují do seriálu Formule 1. Rozhodnutí přichází po několika hrozbách, reagujících na nové nové předpisy FIA, v rámci kterých budou uplatňovány dvě sady omezení podle druhu použitých technických a ekonomických parametrů. Ty ve výsledku znamenají rozdílné limity technických možností pro týmy, které utratí více než 40 milionů liber ročné a pro ty, které utratí méně. Za těmito opatřeními se údajně skrývá snaha podpořit finančně slabší stáje a snížit dopady motorsportu na životní prostředí. Nové, vrcholně nesmyslné požadavky FIA, která již roky svými hloupými zásahy Formuli 1 degraduje na pouhý odvar líhně technických inovací, kterými kdysi byla, už jsou pro značku Ferrari zkrátka příliš.

Aktualizováno v návaznosti na proběhnuvší diskusi: Krok Ferrari lze vnímat různě a zda je toto rozhodnutí zcela konečné, nebo jde pouze o stupňování předchozího nátlaku, ve kterém italská stáj vyhrožovala takovým činem, ví jen sami lidé od Ferrari. V tuto chvíli ale je oficiálním faktem, že pokud budou pravidla zachována v současné podobě, a na tom FIA stále tvrdošíjně trvá, Ferrari v příští sezóně ve Formuli 1 definitivně neuvidíme - dříve takový postup Ferrari pouze naznačovalo. Situace se jistě může změnit nejen do konce května, ale klidně i později, Ferrari se stoprocentně bude rádo účastnit jakéhokoli šampionátu Formule 1, který bude nebude v příkrém rozporu s jeho zájmy. Označit naši informaci za fámu rozhodně není korektní, vážnost kroku Ferrari je otázkou vnímání nastalé situace. V tuto chvíli je pro příští sezónu F1 Ferrari venku ze hry a změnit to může jen FIA...

Představitelé Ferrari zároveň vyjádřili své zklamání z uplatňování radikálních metod ze strany FIA a odmítání jakéhokoli dialogu se zúčastněnými konstruktéry a týmy. Max Mosley přitom před časem oznámil, že „Formule 1 může žít i bez Ferrari“. To však zřejmě netušil, že s odstoupením Ferrari hodlají ohlásit svůj odchod i stáje Toyota, Red Bull a BMW, přičemž existují informace o tom, že další budou záhy následovat. Obecně se tak předpokládá, že v řádném termínu, tedy do konce května, svoji přihlášku do příštího ročníku šampionátu Formule 1 podají pouze týmy Brown, Williams a Force India.

Odpusťte mi soukromou poznámku: čert vem Red Bull, BMW nebo Hondu, která to „zabalila“ již před měsícem z čistě ekonomických důvodů. Max i Bernie by se nad osudem nejprestižnější sportovní disciplíny současnosti měli zamyslet. Je třeba si totiž uvědomit, že stáj Ferrari je v sérii F1 klenotem, protože jako jediná nevynechala žádný ročník od roku 1950, kdy byla založena, a dodnes se drží na špici. To evidentně pochopila většina konkurenčních týmů, kterým došlo, že s novými pravidly FIA a bez účasti Ferrari nemá smysl v tradici Formule 1 pokračovat...

Toyota Yaris 0.998
Rok výroby: 2012
Stav: 133 600 km
Cena: 110 000 Kč
Toyota Avensis 2.231
Rok výroby: 2012
Stav: 116 855 km
Cena: 290 000 Kč
Toyota Corolla 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 141 091 km
Cena: 65 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků