Ferrari končí ve Formuli 1, další týmy ho následují

Sportovní oddělení automobilky Ferrari včera oznámilo, že příští rok její vozy nevystartují do seriálu Formule 1. Rozhodnutí přichází po několika hrozbách, reagujících na nové nové předpisy FIA, v rámci kterých budou uplatňovány dvě sady omezení podle druhu použitých technických a ekonomických parametrů. Ty ve výsledku znamenají rozdílné limity technických možností pro týmy, které utratí více než 40 milionů liber ročné a pro ty, které utratí méně. Za těmito opatřeními se údajně skrývá snaha podpořit finančně slabší stáje a snížit dopady motorsportu na životní prostředí. Nové, vrcholně nesmyslné požadavky FIA, která již roky svými hloupými zásahy Formuli 1 degraduje na pouhý odvar líhně technických inovací, kterými kdysi byla, už jsou pro značku Ferrari zkrátka příliš.

Aktualizováno v návaznosti na proběhnuvší diskusi: Krok Ferrari lze vnímat různě a zda je toto rozhodnutí zcela konečné, nebo jde pouze o stupňování předchozího nátlaku, ve kterém italská stáj vyhrožovala takovým činem, ví jen sami lidé od Ferrari. V tuto chvíli ale je oficiálním faktem, že pokud budou pravidla zachována v současné podobě, a na tom FIA stále tvrdošíjně trvá, Ferrari v příští sezóně ve Formuli 1 definitivně neuvidíme - dříve takový postup Ferrari pouze naznačovalo. Situace se jistě může změnit nejen do konce května, ale klidně i později, Ferrari se stoprocentně bude rádo účastnit jakéhokoli šampionátu Formule 1, který bude nebude v příkrém rozporu s jeho zájmy. Označit naši informaci za fámu rozhodně není korektní, vážnost kroku Ferrari je otázkou vnímání nastalé situace. V tuto chvíli je pro příští sezónu F1 Ferrari venku ze hry a změnit to může jen FIA...

Představitelé Ferrari zároveň vyjádřili své zklamání z uplatňování radikálních metod ze strany FIA a odmítání jakéhokoli dialogu se zúčastněnými konstruktéry a týmy. Max Mosley přitom před časem oznámil, že „Formule 1 může žít i bez Ferrari“. To však zřejmě netušil, že s odstoupením Ferrari hodlají ohlásit svůj odchod i stáje Toyota, Red Bull a BMW, přičemž existují informace o tom, že další budou záhy následovat. Obecně se tak předpokládá, že v řádném termínu, tedy do konce května, svoji přihlášku do příštího ročníku šampionátu Formule 1 podají pouze týmy Brown, Williams a Force India.

Odpusťte mi soukromou poznámku: čert vem Red Bull, BMW nebo Hondu, která to „zabalila“ již před měsícem z čistě ekonomických důvodů. Max i Bernie by se nad osudem nejprestižnější sportovní disciplíny současnosti měli zamyslet. Je třeba si totiž uvědomit, že stáj Ferrari je v sérii F1 klenotem, protože jako jediná nevynechala žádný ročník od roku 1950, kdy byla založena, a dodnes se drží na špici. To evidentně pochopila většina konkurenčních týmů, kterým došlo, že s novými pravidly FIA a bez účasti Ferrari nemá smysl v tradici Formule 1 pokračovat...

BMW Řada 3 2
Rok výroby: 2008
Stav: 200 510 km
Cena: 180 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 285 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 240 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků