Ferrari FXX Millechilli se možná stane základem pro nový eko-model

Kultovní italská automobilka Ferrari nás loni překvapila svým ostře laděným konceptem FXX Millechilli, jehož karoserie byla vyrobena z ultra-lehkých plastů a karbonu. Koncept byl dokonce konstruován tak, aby jej mohl pohánět výkonný agregát na biopalivo, nebo hybridní kombinace spalovací a elektrické pohonné jednotky. „Sportovní“ vůz tak bude ekologický hned ze dvou aspektů, vyroben bude recyklovatelných materiálů a motor nebude vylučovat téměř žádné emise. 

Podle nejnovějších spekulací se právě tento koncept stane základem pro nový supersportovní model, jejímž chce automobilka ukázat, že ekologická auta nemusí být vždy jen nudná a pomalá. Nový model by měl být dvoumístný, v zadní části by měl být desetiválec s výkonem přibližně 450 koní a hmotnost vozu by neměla přesáhnout hranici 1 000 kg.

Nový model by se měl objevit nejdříve v roce 2010 a zatím se počítá s roční produkcí kolem 300 kusů, cena je základní verze je odhadována na 500 000 dolarů (cca. 7 750 000 Kč). Uvidíme, kam až tyto „zelené nálady“ zajdou, zda se dočkáme skutečného ekologického nesmyslu, nebo jednoduše efektivního sporťáků.

Klepněte pro větší obrázek 
Ferrari FXX Millechilli

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 10 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků