Ferrari FXX K: Italská raketa dostala 1050 koní a upravenou aerodynamiku

LaFerrari dostalo ostřejšího sourozence. Ten se jmenuje FXX K, má výkon přesahující hranici jednoho tisíce koní, nabízí systém KERS a důkladně vylepšený motor. Škoda, že si Ferrari zatím nechalo pro sebe údaje o zrychlení z nuly na stovku a maximální rychlosti.

Zajímavosti | Video | Sportovní auta | Fascinace | Byznys | Ferrari

LaFerrari si mohou koupit jen ti, kdo dokázali, že si ho zaslouží

Základem tohoto stroje je vidlicový dvanáctiválec o objemu 6,2 litru. Ten dostal na rozdíl od sériového LaFerrari nové vačkové hřídele, mechanická zdvihátka ventilů, nové sací potrubí a výfukový systém, který byl vylepšen v tom směru, že z něj zmizely veškeré tlumiče. Celkový výkon činí 632 kW (860 k) při 9200 ot./min a točivý moment motoru nabídne 750 Nm při 6500 ot./min. Standardní verze nabízí 588 kW (800 k) a 700 Nm.

Spalovací jednotce ovšem pomáhá ještě elektromotor o výkonu 140 kW (190 k). Ten má ve standardu o 20 kW méně. Celkový výkon tohoto hybridního systému dosahuje na 772 kW (1050 k) a točivý moment překračuje 900 Nm. Řidič navíc může využít systém KERS (Kynetic Energy Recovery System). Ten funguje ve čtyřech režimech: Qualify, Long Run, Manual Boost a Fast Charge. První jmenovaný pracuje naplno, ale pouze krátce. Druhý naopak pracuje delší dobu, Fast Charge je zaměřen na dobíjení a manuální režim netřeba popisovat.

Video | Sportovní auta | Fascinace | Ferrari

Ostré kolo natočené z kokpitu LaFerrari přes Google Glass

Úpravy na karoserii zahrnují mnoho změn. Jednou z nich je například přední spoiler, který je o tři centimetry níže než tomu je u běžné verze. Více než podrobnější popis dalších detailů ale řekne fakt, že se podařilo zlepšit přítlak o padesát procent. V rychlosti 230 km/h tlačí na FXX K 540 kilogramů.

Kolik přesně exemplářů hodlá Ferrari vyrobit a za kolik je bude prodávat, to ještě zveřejněno nebylo. Auta ale budou nabídnuta exkluzivní skupině zákazníků, takže je celkem zřejmé, že nás cena i počet kusů vlastně ani zajímat nemusí. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků