Ferrari FXX K: Italská raketa dostala 1050 koní a upravenou aerodynamiku

LaFerrari dostalo ostřejšího sourozence. Ten se jmenuje FXX K, má výkon přesahující hranici jednoho tisíce koní, nabízí systém KERS a důkladně vylepšený motor. Škoda, že si Ferrari zatím nechalo pro sebe údaje o zrychlení z nuly na stovku a maximální rychlosti.

Zajímavosti | Video | Sportovní auta | Byznys | Fascinace | Ferrari

LaFerrari si mohou koupit jen ti, kdo dokázali, že si ho zaslouží

Základem tohoto stroje je vidlicový dvanáctiválec o objemu 6,2 litru. Ten dostal na rozdíl od sériového LaFerrari nové vačkové hřídele, mechanická zdvihátka ventilů, nové sací potrubí a výfukový systém, který byl vylepšen v tom směru, že z něj zmizely veškeré tlumiče. Celkový výkon činí 632 kW (860 k) při 9200 ot./min a točivý moment motoru nabídne 750 Nm při 6500 ot./min. Standardní verze nabízí 588 kW (800 k) a 700 Nm.

Spalovací jednotce ovšem pomáhá ještě elektromotor o výkonu 140 kW (190 k). Ten má ve standardu o 20 kW méně. Celkový výkon tohoto hybridního systému dosahuje na 772 kW (1050 k) a točivý moment překračuje 900 Nm. Řidič navíc může využít systém KERS (Kynetic Energy Recovery System). Ten funguje ve čtyřech režimech: Qualify, Long Run, Manual Boost a Fast Charge. První jmenovaný pracuje naplno, ale pouze krátce. Druhý naopak pracuje delší dobu, Fast Charge je zaměřen na dobíjení a manuální režim netřeba popisovat.

Video | Sportovní auta | Fascinace | Ferrari

Ostré kolo natočené z kokpitu LaFerrari přes Google Glass

Úpravy na karoserii zahrnují mnoho změn. Jednou z nich je například přední spoiler, který je o tři centimetry níže než tomu je u běžné verze. Více než podrobnější popis dalších detailů ale řekne fakt, že se podařilo zlepšit přítlak o padesát procent. V rychlosti 230 km/h tlačí na FXX K 540 kilogramů.

Kolik přesně exemplářů hodlá Ferrari vyrobit a za kolik je bude prodávat, to ještě zveřejněno nebylo. Auta ale budou nabídnuta exkluzivní skupině zákazníků, takže je celkem zřejmé, že nás cena i počet kusů vlastně ani zajímat nemusí. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2006
Stav: 142 737 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2006
Stav: 169 598 km
Cena: 60 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků