Ferrari FF: „kombi” s pohonem 4x4 odhaleno

Právě dnes se několik vyvolených mohlo seznámit se zbrusu novým GT od Ferrari. Máme pro vás první informace, snímky i video.

Rozložité a agresivně tvarované Ferrari FF po měsících čekání přijíždí s tím, že má ve výrobě nahradit nepříliš úspěšný model 612 Scaglietti. Dnešní prezentace byla pouze pro několik zvaných šťastlivců, přičemž oficiální prezentace vozu proběhne na letošním autosalonu v Ženevě. Ale nepředbíhejme událoste a pojďme se na vůz podívat pěkně popořádku.

Dosud vyhotovené vozy jsou předsériovými prototypy modelu Ferrari FF, jehož jméno má znamenat jednoduše Ferrari Four. Stroj má pohodlně přepravovat čtveřici dospělých pasažérů a setkáme se zde i se zcela novou soustavou pohonu všech kol. Ano toto Ferrari je vůbec první „čtyřkolkou”, když využívá zcela nového systému 4RM vlastní konstrukce Ferrari. A není to zdaleka jediné specifikum.

Karoserie vozu je dílem designérského střediska Pininfarina a je 4 907 mm dlouhá, 1 953 mm široká a 1 374 mm vysoká. Toto věhlasné studio jí vtisklo příď připomínající boubelatější model 458 Italia, ale především profil bližší vozům kombi než klasickým kupé. Ve skutečnosti jde o tzv. „shooting brake“ s delší střechou a výklopnou zadní stěnou, na každý pád jde o něco úplně jiného, než na co jsme u Ferrari zvyklí. Zavazadlový prostor má ve svém základním uspořádání pojmout až 450 litrů zavazadel, v případě nutnosti lze zadní sedadla sklopit a naložit až 800 l předmětů.

O pohon by se měl postarat nový vidlicový dvanáctiválec s objemem 6,3 l, který bude naladěn na 660 koní (485 kW) při 8 000 ot./min. a točivý moment 683 Nm při 6 000 ot./min. Výkon bude přenášen na vozovku skrze sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku a zcela nový a údajně také extrémně lehký (váží prý polovinu toho co konkurenční řešení) systém trvalého pohonu všech kol. Pohotovostní hmotnost ve výši plných 1 790 kg ale nepotěší, jakkoli je to méně než u dosavadního typu 612 Scaglietti. Rozložení hmotnosti mezi nápravy má podobu 47:53 ve prospěch zadní osy.

Ferrari FF s těmito parametry zrychlí z klidu na 100 km/h za 3,7 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 335 km/h. Průměrná spotřeba benzínu má činit 15,4 l/100 km. Těšit se můžeme na nejnovější generaci adaptivního tlumení SCM3 a uhlíkokeramické brzdy Brembo, předem proklínat můžeme soustavu start/stop.

Jak jsme již zmínili, veřejnou premiéru vozu můžeme očekávat na autosalonu v Ženevě, jinak si zatím musíme vystačit s přiloženými fotografiemi a také poněkud nekonkrétním oficiálním videem.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ferrari FF na oficiálních snímcích
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

22.  2.  2017 | Radek Pecák | 11 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 18 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků