Ferrari FF: 887 koní a emise pod hranicí 100 gramů

První sériově vyráběné Ferrari s pohonem všech kol se dočkalo zajímavé úpravy. Postarala se o ni norská společnost Customized, která model FF přestavěla tak, aby jeho vidlicový dvanáctiválec dokázal spalovat bioetanol E85. Výsledky vypadají téměř až pohádkově. Výkon vzrostl z původních 660 k na 887 k a produkce emisí CO2 klesla z 360 g/km pod hranici 100 g/km.

O spotřebě se nikde nic nepíše, ale jak to tak u E85 chodí, určitě bude vyšší než při standardním spalování benzínu. Kdo by ovšem u dvanáctiválce Ferrari řešil takové „drobnosti“. Vůz zvládne akceleraci z nuly na 100 km/h za tři vteřiny, což je zlepšení o 0,7 s. Přestavba vás vyjde zhruba na 1500 Euro.

Ferrari FF je obecně velmi zajímavý stroj, a to především kvůli řešení pohonu všech kol. Vůz využívá koncepci transaxle s převodovkou umístěnou u zadní nápravy. Na rozdíl od Nissanu GT-R, u kterého najdeme jednu hřídel vedoucí od motoru dozadu k převodovce a druhou vedoucí od převodovky zpět k předním kolům, dostalo FF elegantní řešení v podobě dvou výstupů od klikového hřídele. Jeden vede klasicky dozadu k automatické převodovce, druhý přes dvoustupňovou převodovku a dvě spojky pohání kola přední nápravy. 

Klepněte pro větší obrázek

Nissan Juke 1.461
Rok výroby: 2011
Stav: 130 600 km
Cena: 180 000 Kč
Nissan Qashqai 1.197
Rok výroby: 2014
Stav: 49 407 km
Cena: 330 000 Kč
Nissan Note 1.386
Rok výroby: 2010
Stav: 116 459 km
Cena: 105 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

dnes | Milan Lažanský
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 11 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků