Ferrari F430 Status Design: jak to vidí Rus

Ruská společnost Status Design představila slušně provedenou modifikaci modelu F430 s poněkud armádním označením SD SU35.

Jádrem sady úprav od Status Designu s označením SD SU35 je specifický bodykit. A buďme spravedliví, podle zveřejněných snímků se pánům od Sibiře jejich práce celkem povedla. Jejich stavba vychází z kombinace tradičního laku Scuderia Red a šedé Racing připomínající standardní mdoel F430 Scuderia a vyznačuje se řadou nových dílů vlastní konstrukce vyrobených vesměs z populárních uhlíkových kompozitů. Abychom byli konkrétní, jedná se především o novou kapotu, obklady prahů, přítlačné křídlo na zádi a kryty vnějších zpětných zrcátek.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přední nárazník si u Status Designu vypůjčili z již zmíněného typu F430 Scuderia, a to včetně vestavěné vložky z „karbonu“, stejný původ má i nárazník zadní nesoucí výrazný difuzor. Na první pohled si všimneme výrazných hliníkových ráfků lakovaných v odstínu Titanic Dark Blue, který však bohužel s bezmála černými díly z kompozitů příliš nekoresponduje a ani jejich červené linkování k tomu příliš nepřispívá. Za těmito ráfky se tak skrývají alespoň keramické brzdové kotouče.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Status Design do své sady úprav SD SU35 pro Ferrari F430 zahrnul také vylepšení pohonné jednotky. Ta díky použití nové řídicí jednotky posílila z výchozích 490 koní (360 kW) na 525 koní (386 kW), což vozu umožní dosažení rychlosti 325 km/h. Podle vyjádření ladičské firmy lze však při použití přeplňovacího kompresoru Novitec Rosso výkon zvýšit až na 700 koní (515 kW). Za zmínku stojí rovněž instalace nového výfukového traktu a upravených filtrů sání.

Cenu modifikace SD SU35 zatím neznáme.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ferrari F430 Status Design SD SU35
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků