Ferrari F430 Spider: čertík od Andersonu

Německá společnost Anderson Germany si vzala do prádla kompaktní roadster Ferrari F430. Výkon poskočil až na 569 koní.

Pánové z Düsseldorfu se v rámci svých ladičských projektů nedrží konkrétní značky, důležité jsou pro ně totiž výkon a vzhled, přičemž z posledních týdnů si vzpomeneme třeba na Ford Focus RS Black Racing Edition s výkonem zvýšeným na 420 koní nebo na Aston Martin DBS Superior posílený na výsledných 565 koní. Tentokrát svoji pozornost upřeli k úhlednému roadsteru Ferrari F430, který náležitě upravili zvenčí i v interiéru. Mělo by jít o variantu k očekávanému, odlehčenému továrnímu speciálu Ferrari F499 Sucderia Spider 16M, ale také o návrat k tématu Ferrari F430, neboť již vloni se firma Anderson Germany podepsala také pod „modrošedého draka“ Ferrari F430 Scuderia. Ten je sice dokonce o něco silnější než dnes probíraná novinka, je ale třeba doplnit, že vychází ze speciálního modelu Ferrari F430 Scuderia v sérii odlehčeného o plných 150 kg a posíleného na 510 koní.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ale zpět k novince. Na první pohled si všimneme nových, odvážně tvarovaných nárazníků na obou koncích karoserie opticky propojených prahovými obklady. „Show car“ na snímcích byl opatřen černým lakováním Hyper Black doplněným „karbonovými“ podélnými pruhy Scuderia Stripes a tenkými žlutými linkami. Za pozornost stojí také zatmavení předních i zadních svítilen a řada dílů z uhlíkových kompozitů, které najdeme hlavně v zadním nárazníku s difuzorem a pod zadní kapotou, kde jsou z tohoto materiálu vyrobeny části sání.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

A výkon? Standardních 490 koní (360 kW) sériového osmiválce Ferrari F430 Spider nebylo pánům z Andersonu dost a díky novému programu řídicí jednotky, závodním katalyzátorům Renn a vylepšeným hlavám dosáhli plných 569 koní (418 kW), což je dokonce o 59 koní více než u tovární „superverze“ Scuderia Spider 16M! Podvozek byl opatřen elektronicky třístupňově řízeným závodním pérováním, které snížilo pohotovostní hmotnost vozu o celých 29 kg. Dvacetipalcové, černě lakované lité ráfky s „karbonovými“ a žlutými dekory obouvají pneumatiky o šířce 235 mm vpředu a 325 mm vzadu a prosvítají za nimi žlutě zbarvené brzdové třmeny.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

V podobném duchu se nesou také modifikace interiéru, jenž je převážně čalouněn černou kůží, opět s „karbonovým“ vzhledem, v kombinaci s prošívanými částmi na dveřích a sedadlech a Alcantarou a jasně žlutým lemováním hran. Z uhlíkových kompozitů jsou zde vyrobeny například vnitřní kliky, obklady sloupků, řadicí páčky pod volantem, madlo páky ruční brzdy nebo části volantu.   

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Ford Mondeo 2
Rok výroby: 2008
Stav: 157 614 km
Cena: 115 000 Kč
Ford Mondeo 1.8
Rok výroby: 2005
Stav: 124 553 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 46 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků