Ferrari F12 Berlinetta: 740 koní na ženevském výstavišti

Seznam kapitol
  1. Ferrari F12 Berlinetta
  2. Fotogalerie

Ferrari představilo svůj historicky nejvýkonnější model určený pro běžné silnice.  Supersport F12 Berlinetta má pod kapotou vidlicový dvanáctiválec o objemu 6262 ccm, který vyprodukuje maximální výkon 740 koní a 690 Nm. Vůz váží 1630 kg, takže není divu, že stovku zvládne za 3,1 s a že sprint z nuly na 200 km/h je otázkou pouhých 8,5 s. Maximální rychlost dosahuje 340 km/h.

Výrobce ovšem slibuje také rozumnou spotřebu a produkci emisí. V kombinovaném cyklu by si novinka měla vystačit s přídělem pouhých 15 l/100 km, přičemž vyprodukuje 350 g CO2 na kilometr jízdy. Italský supersport využívá lehké moderní materiály a díky tomu nabízí karoserie vyšší tuhost, než tomu bylo v případě modelu 599 GTB Fiorano, což je model, který F12 v nabídce Ferrari nahradí.  

Ferrari F12 Berlinetta
MotorV12, 6262 ccm
Max. výkon545 kW (740 k) / 8250 ot./min
Max. točivý moment690 Nm / 6000 ot./min
Maximální otáčky8700 ot./min
Délka x šířka x výška4618 mm x 1942 mm x 1273 mm
Rozvor2720 mm
Pohotovostní hmotnost1630 kg
Rozložení hmotnosti46% vpředu, 54% vzadu
Brzdy vpředukarbon-keramické 398 x 223 x 38 mm
Brzdy vzadukarbon keramické 360 x 223 x 32 mm
Maximální rychlostpřes 340 km/h
Zrychlení z nuly na 100 km/h3,1 s
Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Ferrari F12 Berlinetta
  2. Fotogalerie
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 8 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků