Ferrari Eternità vítězem firemní stylistické soutěže

Automobilka Ferrari vyhlásila letošní výsledky své soutěže Ferrari World Design Contest. Výhra putuje do Soulu.

Již včera jsme vás stručně informovali o výsledcích designérské soutěže vypsané automobilkou Ferrari, nyní vám přinášíme další snímky a podrobnosti. Šéf značky Ferrari Luca di Montezemolo během inauguračního ceremoniálu k soutěži Ferrari World Design Contest uvedl: „Podporovat tvořivost mladých lidí je základem strategie naší každodenní práce. Ferrari World Design Contest je oknem, jež bychom chtěli ponechat otevřené světu a tvořivé energie další generace. Viděl jsem výsledky řady čistých, inovativních nápadů, které nám tito mladí tvůrci poslali, a cítím z nich nevšední nadšení a odpovědnost, jež do nich vložili. Jsem si jist, že některé z nich se v budoucnu v nových vozech Ferrari projeví.“

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ceremoniálu byly přítomny špičky značky Ferrari

Všechny navrhované konstrukce se letos zaměřily především na omezení spotřeby paliva, takže mají převážně hybridní pohonné soustavy. Dalším významným jevem je trend zvyšování potěšení z jízdy skrze redukci hmotnosti vozu. Vítězem se stala studie Ferrari Eternità z dílen studentů jihokorejské univerzity v Hongiku, jež je výrazně aerodynamicky a futuristicky laděným roadsterem. Další dvě místa patří kreacím Xezri a Cavallo Bianco, jež vzešly z ateliérů IED (Turín) a RCA (Londýn).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Premianti: koncepty Eternità, Xezri a Cavallo Bianco

Autoři těchto projektů převzali ocenění z rukou Luca di Montezemoly, Paola Pininfariny, nejvyššího představitele slavné a po šest dekád s vozy Ferrari sepjaté karosárny, a Flavia Manzoniho, šéfa divize Ferrari Styling Centre, jenž celou tuto soutěž uspořádal. Uděleny byly také dvě zvláštní ceny, obě odměnily progresivní konstrukční a rýsovací metody přihlášených projektů a putovaly do rukou představitelů korejské univerzity Hongik a čínské univerzity Jiangnan. Níže si můžete prohlédnout některé z dalších příspěvků zařazených do soutěže Ferrari World Design Contest.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 1.9
Rok výroby: 2002
Stav: 178 493 km
Cena: 40 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 57 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Honda HR-V vs. Honda Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 9 příspěvků