Ferrari Eternità vítězem firemní stylistické soutěže

Automobilka Ferrari vyhlásila letošní výsledky své soutěže Ferrari World Design Contest. Výhra putuje do Soulu.

Již včera jsme vás stručně informovali o výsledcích designérské soutěže vypsané automobilkou Ferrari, nyní vám přinášíme další snímky a podrobnosti. Šéf značky Ferrari Luca di Montezemolo během inauguračního ceremoniálu k soutěži Ferrari World Design Contest uvedl: „Podporovat tvořivost mladých lidí je základem strategie naší každodenní práce. Ferrari World Design Contest je oknem, jež bychom chtěli ponechat otevřené světu a tvořivé energie další generace. Viděl jsem výsledky řady čistých, inovativních nápadů, které nám tito mladí tvůrci poslali, a cítím z nich nevšední nadšení a odpovědnost, jež do nich vložili. Jsem si jist, že některé z nich se v budoucnu v nových vozech Ferrari projeví.“

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ceremoniálu byly přítomny špičky značky Ferrari

Všechny navrhované konstrukce se letos zaměřily především na omezení spotřeby paliva, takže mají převážně hybridní pohonné soustavy. Dalším významným jevem je trend zvyšování potěšení z jízdy skrze redukci hmotnosti vozu. Vítězem se stala studie Ferrari Eternità z dílen studentů jihokorejské univerzity v Hongiku, jež je výrazně aerodynamicky a futuristicky laděným roadsterem. Další dvě místa patří kreacím Xezri a Cavallo Bianco, jež vzešly z ateliérů IED (Turín) a RCA (Londýn).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Premianti: koncepty Eternità, Xezri a Cavallo Bianco

Autoři těchto projektů převzali ocenění z rukou Luca di Montezemoly, Paola Pininfariny, nejvyššího představitele slavné a po šest dekád s vozy Ferrari sepjaté karosárny, a Flavia Manzoniho, šéfa divize Ferrari Styling Centre, jenž celou tuto soutěž uspořádal. Uděleny byly také dvě zvláštní ceny, obě odměnily progresivní konstrukční a rýsovací metody přihlášených projektů a putovaly do rukou představitelů korejské univerzity Hongik a čínské univerzity Jiangnan. Níže si můžete prohlédnout některé z dalších příspěvků zařazených do soutěže Ferrari World Design Contest.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků