Ferrari Eternità vítězem firemní stylistické soutěže

Automobilka Ferrari vyhlásila letošní výsledky své soutěže Ferrari World Design Contest. Výhra putuje do Soulu.

Již včera jsme vás stručně informovali o výsledcích designérské soutěže vypsané automobilkou Ferrari, nyní vám přinášíme další snímky a podrobnosti. Šéf značky Ferrari Luca di Montezemolo během inauguračního ceremoniálu k soutěži Ferrari World Design Contest uvedl: „Podporovat tvořivost mladých lidí je základem strategie naší každodenní práce. Ferrari World Design Contest je oknem, jež bychom chtěli ponechat otevřené světu a tvořivé energie další generace. Viděl jsem výsledky řady čistých, inovativních nápadů, které nám tito mladí tvůrci poslali, a cítím z nich nevšední nadšení a odpovědnost, jež do nich vložili. Jsem si jist, že některé z nich se v budoucnu v nových vozech Ferrari projeví.“

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ceremoniálu byly přítomny špičky značky Ferrari

Všechny navrhované konstrukce se letos zaměřily především na omezení spotřeby paliva, takže mají převážně hybridní pohonné soustavy. Dalším významným jevem je trend zvyšování potěšení z jízdy skrze redukci hmotnosti vozu. Vítězem se stala studie Ferrari Eternità z dílen studentů jihokorejské univerzity v Hongiku, jež je výrazně aerodynamicky a futuristicky laděným roadsterem. Další dvě místa patří kreacím Xezri a Cavallo Bianco, jež vzešly z ateliérů IED (Turín) a RCA (Londýn).

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Premianti: koncepty Eternità, Xezri a Cavallo Bianco

Autoři těchto projektů převzali ocenění z rukou Luca di Montezemoly, Paola Pininfariny, nejvyššího představitele slavné a po šest dekád s vozy Ferrari sepjaté karosárny, a Flavia Manzoniho, šéfa divize Ferrari Styling Centre, jenž celou tuto soutěž uspořádal. Uděleny byly také dvě zvláštní ceny, obě odměnily progresivní konstrukční a rýsovací metody přihlášených projektů a putovaly do rukou představitelů korejské univerzity Hongik a čínské univerzity Jiangnan. Níže si můžete prohlédnout některé z dalších příspěvků zařazených do soutěže Ferrari World Design Contest.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 31 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků