Ferrari dá sbohem červené, oblékne se do zelené

12 komentářů

josephko
8. března • 9:45

Vývoj systému KERS nebol lacná záležitosť, ale ukázal, že to má niečo do seba. Za jeho nasadením v F1 pritom vôbec nebola snaha o ekologickejšie autá.
Tak prečo to nevyužiť aj v sériových automobiloch? Kto má záujem, si Ferrari s KERS kúpi, kto nemá záujem, tak si ho nekúpi. Osobne si myslím, že to bude skôr lákadlo, pretože "bežné" Ferrari sa tak ešte viac priblíži tomu v F1.

Vana666
8. března • 10:02

josephko: ono je to trochu jinak. Závodní motory mají obvykle omezený max. výkon - předpisem max.objemu, restriktorem apod. Proto se hledají cesty jak celkový výkon ještě zvýšit alespoň krátkodobě jinak.
U normálního auta na silnice nikdo maximální výkon nebo objem spalovacího motoru neomezuje, proto není přídavný elektropohon tak důležitý kvůli výkonu.
Takže ty důvody budou přece jen jiné

Stanley
8. března • 21:50

Přesně tak, důvody jsou jiné. Je to moderní a "in", hezky to působí na veřejný mínění a hlavně existujou lidi dost zblblý na to, aby si to koupili.

Vana666
8. března • 7:00

Co je špatného na vyvíjení systémů pro snížení spotřeby ?
Dnes samozřejmě fugujou jen tak napůl, možná ještě míň. Ale každá techologie přece potřebuje svůj vývoj.
Proč bysme to museli už dnes zatracovat ?

Zelí
8. března • 7:34

Otázka zní jinak. Proč by se tím měl zabývat výrobce špičkových sportovních aut, které mají mít maximální výkon s minimální váhou. Proč je do toho úředně nucen výrobce pidi sérií, který se na emisích co2 podílí 0,0000000000000000000000000000000000000000000001%. Je to typická úřednická tupá stupidita. Co je však horší je to charekteristika EU. Postupně k tomu začíná mít obyvatelstvo stejně vřelý vztah jako k socialistické realitě starého režimu.

Vana666
8. března • 8:10

Zelí: maximální výkon a minimální váhu musí mít závodní auta.
"Sportovní" auta určená a schválená do běžného provozu toho musí splňovat mnohem víc a výsledkem bude vždycky kompromis

Zelí
8. března • 8:21

Kup si nekompromisní "sportovní" prius.
Někomu stačí nalepit na kufr samolepku "sport" a má sportovní auto.:-D

Vana666
8. března • 8:55

Zelí: proč si ho mám kupovat?
k ničemu ho nepotřebuju :-/

wolff
8. března • 7:08

na systému KERS nevidím nic špatného. Naopak ho osobně považuji na rozdíl od tzv full hybridů a jiných sr..ek za v současné době jediné rozumné řešení a autům jako Ferrari neškodící řešení.Článek má hloupý nadpis a v konečném důsledku i hloupý text...

petr
8. března • 11:23

Nechápu proč ze sebe děláš blbce ?
Tohle Ferrari je full-hybrid ;-) Mimo to mild-hybridy fungují pouze jako "KERS" (viz Honda) a tím se liší od full-hybridů, které kromě funkce "KERS" dokážout na elektřinu jet i bez spalovacího motoru.
Takže buď je na hov..no i KERS nebo jsou dobré i hybridy :-P

max
8. března • 21:04

full-hybrid je reseni, kdy auto jede na elektrinu, ktera je vyrabena motorem, jenz bezi uz jen v roli generatoru, viz treba chevy volt ;)

Pepa
8. března • 10:45

To je tak kdyz clanek pise hloupy redaktor.

Doporučujeme

Články odjinud