Ferrari dá sbohem červené, oblékne se do zelené

Hysterie kolem úsporných a hybridních vozidel s nízkými emisemi CO2 zřejmě jen tak neutichne, ačkoli si po událostech posledních měsíců mohou snad už jen notoricky naivní lidé myslet, že na globálním oteplování je něco pravdy.

Mrzutější je ovšem fakt, že tyto zelené nálady zasahují i automobilky, jejichž vozům podobné úpravy vysloveně nesedí. Nenutí je k tomu přitom ani tak stále přísnější emisní normy, jako především chuť svézt se na této módní vlně. Jedním z největších propagátorem „zelené“ mezi supersportovními značkami je jednoznačně Ferrari, které své snažení předvedlo i ve formě modelu 599 HY KERS, který v sobě kombinuje výkonný šestilitrový dvanáctiválec s výkonem 611 koní a elektromotor nabízející výkon 100 koní, který je napájen z plochých lithiových baterií.

To není až tak horkou novinkou, po jeho představení ale automobilka přidala i plán nabízet v horizontu čtyř let hybridní verzi u každého ze svých modelů, což je dnes jen stěží představitelné.

V řeči čísel to můžeme vyjádřit zhruba tím způsobem, že v daném období se maranellské značce podaří snížit emise svých modelů až o 35 procent. A půjde na to zřejmě právě cestou, kterou nám letos předvádí ve své ženevské expozici. Jen aby se za pár let nestala pro Ferrari charakteristická místo současné červené jakási „ekologická zeleň”.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ferrari 599 HY KERS v Ženevě 2010
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků