Ferrari chystá nový přeplňovaný šestiválec

Tradiční automobilka z Maranella bude zřejmě již zanedlouho dávat do svých modelů zcela nový turbem přeplňovaný šestiválec. Na tiskové konferenci to oznámili vrchní představitelé automobilky a jako hlavní důvody uvedli, že nový agregát bude nejen šetřit palivo, ale bude vypouštět i méně emisí uhlíkatých plynů. Tento krok bychom tedy klidně mohli nazvat jako downsizing, ovšem ne tak radikální, jako třeba u koncernu Volkswagen.

Ačkoli se může zdát, že automobilka se plánuje novým agregátem chlubit, není tomu tak. Nový šestiválec je vyvíjen spíše z nutnosti, především kvůli sporným emisním limitům CO2.

O tom v jakém modelu se nový šestiválec objeví nejdříve, zatím automobilka mlčí, avšak vývoj motoru by měl skončit v letech 2013 až 2016 a do té doby se toho ještě může mnohé změnit. Na tiskové konferenci padlo i definitivní rozhodnutí, že Ferrari nebude vyrábět ani SUV a ani žádný čtyřdveřový model. Toto však kdysi svorně tvrdili i představitelé Porsche…

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků