Ferrari California T: rozsáhlý facelift přinesl turbíny a 70 koní navíc

Značka Ferrari představuje výrazně modernizované provedení své základní modelové řady California.

S trojzubcem pod kapotou

Včera jsme vás informovali v článku o stavbě 149M Project o tom, že dnes bude představeno nové Ferrari vycházející z modelové řady California (149), a shrnuli jsme v něm pro vás všechny dosud známé informace. A tak se právě stalo, takže již víme, že ačkoli u Ferrari tutlali podrobnosti až do poslední chvíle, v našich předpokladech jsme se nemýlili. Novinka nese označení Ferrari California T a jde o výraznou modernizaci dosavadní řady California vyráběné od roku 2008.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Ferrari California T nezapře na první pohled inspiraci dražšími modely F12berlinetta a FF

Zřejmě nejvýznamnější novinkou Californie T, roadsteru s pevnou skládací střechou, je použití nového motoru. Dosud mělo Ferrari California atmosféricky plněný osmiválec s objemem 4,3 l, výkonem 490 koní (360 kW) a točivým momentem 505 Nm, ale nyní došlo k výraznému posílení. Pod dlouhou přední kapotou se objevil moderní osmiválec odvozený z agregátu 3,8 l známého z vozů Maserati Ghibli a Maserati Quattroporte.

Zajímavosti | Tajné | Sportovní auta | Fascinace | Kabriolety | Ferrari | Ženeva 2014

Ferrari California 149M Project: premiéra už zítra

 

Pro použití v Californii T byla ale tato jednotka upravena (například objem motoru narostl z 3 799 na 3 855 ccm), což se mimo jiné projevilo ve zvýšení výkonu o 30 koní a točivého momentu o 45 Nm. Dosahuje výkonu 560 koní (412 kW) při 7 500 ot./min., tedy o 1 000 ot./min. výše než u Maserati, točivý moment pak vrcholí hodnotou 755 Nm a přenáší se samozřejmě na kola zadní nápravy. I přes použití přeplňování výrobce slibuje zachování typického zvuku osmiválců Ferrari a absenci turboefektu.

Rychlejší, ovladatelnější, hospodárnější

Ferrari California T zrychlí z 0 na 100 km/h za 3,6 s a dosáhne rychlosti 316 km/h, což je o 0,2 s méně, resp. o 4 km/h více než u dosavadní Californie, průměrná spotřeba přitom klesla zhruba o 15 % na 10,5 l/100 km (při použití příplatkové soustavy HELE zahrnující především start/stop systém). Podvozek se dočkal nového nastavení klíčových komponent a nových pružin, což má vést zejména ke zrychlení reakcí vozu na pohyby volantem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Pohonná jednotka byla vyšlechtěna z agregátu Maserati

Nová California T dále disponuje nejnovějším, až o polovinu rychleji reagujícím adaptivním tlumením Magnaride a nově nastavenou kontrolou trakce F1-Trac, připlácet lze za uhlíko-keramické kotouče CCM3. Na první pohled si na voze všimneme nových stylistických prvků inspirovaných zejména modely Ferrari F12berlinetta a Ferrari FF. Díky tomu se změnila většina povrchových dílů karoserie od masky chladiče přes světlomety až po difuzor v zadním nárazníku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér sází hlavně na omlazení elektronické výbavy

Palubní deska dostala částečně digitální přístrojový štít a upravenou středovou konzoli s novým dotykovým displejem s úhlopříčkou 6,5 palce. Výstavní premiéra modelu Ferrari California T je naplánována na nadcházející autosalon v Ženevě, se zahájením prodejů se počítá v druhé polovině letošního roku.

Předchozí KAPITOLY Následující
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků