Ferrari California od Novitec Rosso: 606 koní

Máme zde další dílo od ladičské společnosti Novitec Rosso. Jak je u ní zvykem, značí ji přeplňování a vysoký výkon.

Tento sportovní vůz Ferrari s konfigurací sedadel 2+2 je poháněn atmosféricky plněným a vpředu uloženým vidlicovým osmiválcem, jenž v továrním naladění dává 460 koní (338 kW) a točivý moment 485 Nm. Na atmosférický motor velmi dobré parametry, ale pro Novitec Rosso nedostatečné. Tuto jednotku proto osadili novým sacím i výfukovým traktem z nerezové oceli, závodními katalyzátory, většími vstřikovači a přepracovanou řídicí jednotkou, ale především mechanicky hnaným přeplňovacím kompresorem s chladičem stlačovaného vzduchu koncepce voda-vzduch.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Díky těmto úpravám narostl výkon osmiválce Ferrari na 606 koní (446 kW) při 7 900 ot./min. a točivý moment vrcholí hodnotou 603 Nm při 5 500 ot./min. Vůz zrychluje z klidu na 100 km/h za 3,8 s a dosahuje nejvyšší rychlosti 325 km/h. Změn doznalo i nastavení podvozku, jenž dostal přepracované závěsy kol se sportovními pružinami doplněnými hydraulickou soustavou pro změnu světlé výšky. Ta v základním uspořádání klesla o 35 mm, ale lze ji zvýšit o 40 mm pro snadnější pohyb po horších silnicích a přes retardéry.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Lité ráfky mají rozměry 9Jx21 vpředu a  11.5Jx22 vzadu a obouvají pneumatiky Pirelli o rozměrech 255/30 ZR 21, resp. 315/25 ZR 22. Karosérie doznala modifikací aerodynamických doplňků, mezi něž patří pozměněný přední nárazník, difuzor v zadním nárazníku nebo malý kompozitový spoiler na hraně zavazadlového prostoru. Ani interiér pozornosti designérů Novitec Rosso neunikl a jeho vzhled prý může být plně přizpůsoben vkusu zákazníka. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Ferrari California od Novitec Rosso
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

včera | Radek Pecák | 5 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

21.  2.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků