Ferrari California od Novitec Rosso: 606 koní

Máme zde další dílo od ladičské společnosti Novitec Rosso. Jak je u ní zvykem, značí ji přeplňování a vysoký výkon.

Tento sportovní vůz Ferrari s konfigurací sedadel 2+2 je poháněn atmosféricky plněným a vpředu uloženým vidlicovým osmiválcem, jenž v továrním naladění dává 460 koní (338 kW) a točivý moment 485 Nm. Na atmosférický motor velmi dobré parametry, ale pro Novitec Rosso nedostatečné. Tuto jednotku proto osadili novým sacím i výfukovým traktem z nerezové oceli, závodními katalyzátory, většími vstřikovači a přepracovanou řídicí jednotkou, ale především mechanicky hnaným přeplňovacím kompresorem s chladičem stlačovaného vzduchu koncepce voda-vzduch.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Díky těmto úpravám narostl výkon osmiválce Ferrari na 606 koní (446 kW) při 7 900 ot./min. a točivý moment vrcholí hodnotou 603 Nm při 5 500 ot./min. Vůz zrychluje z klidu na 100 km/h za 3,8 s a dosahuje nejvyšší rychlosti 325 km/h. Změn doznalo i nastavení podvozku, jenž dostal přepracované závěsy kol se sportovními pružinami doplněnými hydraulickou soustavou pro změnu světlé výšky. Ta v základním uspořádání klesla o 35 mm, ale lze ji zvýšit o 40 mm pro snadnější pohyb po horších silnicích a přes retardéry.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Lité ráfky mají rozměry 9Jx21 vpředu a  11.5Jx22 vzadu a obouvají pneumatiky Pirelli o rozměrech 255/30 ZR 21, resp. 315/25 ZR 22. Karosérie doznala modifikací aerodynamických doplňků, mezi něž patří pozměněný přední nárazník, difuzor v zadním nárazníku nebo malý kompozitový spoiler na hraně zavazadlového prostoru. Ani interiér pozornosti designérů Novitec Rosso neunikl a jeho vzhled prý může být plně přizpůsoben vkusu zákazníka. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Ferrari California od Novitec Rosso
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků