Ferrari California od Novitec Rosso: 606 koní

Máme zde další dílo od ladičské společnosti Novitec Rosso. Jak je u ní zvykem, značí ji přeplňování a vysoký výkon.

Tento sportovní vůz Ferrari s konfigurací sedadel 2+2 je poháněn atmosféricky plněným a vpředu uloženým vidlicovým osmiválcem, jenž v továrním naladění dává 460 koní (338 kW) a točivý moment 485 Nm. Na atmosférický motor velmi dobré parametry, ale pro Novitec Rosso nedostatečné. Tuto jednotku proto osadili novým sacím i výfukovým traktem z nerezové oceli, závodními katalyzátory, většími vstřikovači a přepracovanou řídicí jednotkou, ale především mechanicky hnaným přeplňovacím kompresorem s chladičem stlačovaného vzduchu koncepce voda-vzduch.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Díky těmto úpravám narostl výkon osmiválce Ferrari na 606 koní (446 kW) při 7 900 ot./min. a točivý moment vrcholí hodnotou 603 Nm při 5 500 ot./min. Vůz zrychluje z klidu na 100 km/h za 3,8 s a dosahuje nejvyšší rychlosti 325 km/h. Změn doznalo i nastavení podvozku, jenž dostal přepracované závěsy kol se sportovními pružinami doplněnými hydraulickou soustavou pro změnu světlé výšky. Ta v základním uspořádání klesla o 35 mm, ale lze ji zvýšit o 40 mm pro snadnější pohyb po horších silnicích a přes retardéry.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Lité ráfky mají rozměry 9Jx21 vpředu a  11.5Jx22 vzadu a obouvají pneumatiky Pirelli o rozměrech 255/30 ZR 21, resp. 315/25 ZR 22. Karosérie doznala modifikací aerodynamických doplňků, mezi něž patří pozměněný přední nárazník, difuzor v zadním nárazníku nebo malý kompozitový spoiler na hraně zavazadlového prostoru. Ani interiér pozornosti designérů Novitec Rosso neunikl a jeho vzhled prý může být plně přizpůsoben vkusu zákazníka. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Ferrari California od Novitec Rosso
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků