Ferrari California HELE: EcoCalifornia realitou

Hele, malovaný tele? Ne, opravdu bychom si nedovolili na vás takto pokřikovat, HELE je zkratka, kterou automobilka Ferrari použila pro očekávanou ekologickou verzi svého modelu California. Tato zkratka skrývá slova High Emotion Low Emissions, tedy „hodně emocí, nízké emise” a už název tedy svědčí o čemsi velmi podivném.

Smyslem modelu je pochopitelně snížení zlých emisí oxidu uhličitého. Nejviditelnějším opatřením je implementace dnes obvyklého systému start/stop pro zhášení motoru na křižovatkách, úprav je ale pochopitelně více. Systém dále ovliňuje fungování motoru a automatické převodovky a dotkl se i fungování menších komponentů jako jsou ventilátor chladiče motoru, klimatizace nebo benzinové čerpadlo.

Výsledek? Ferrari California HELE má o 10 procent nižší spotřebu paliva a tedy i emise CO2 než konvenční bratříček, konkrétně jde o 270 g/km místo 299 v kombinovaném cyklu, v městském provozu je úbytek emisí pochoitelně vyšší, až třiadvacetiprocentní. A aby bylo trochu i té legrace, motor ma díky provedeným úpravám v určitém, blíže nespecifikovaném spektru otáček až 25 Nm točivého momentu k dobru.

Planeta je tedy zachráněna? Spíše nikoli, jde jen o pochybný marketingový tah...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ferrari California HELE obrazem
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků