Ferrari California HELE: EcoCalifornia realitou

Hele, malovaný tele? Ne, opravdu bychom si nedovolili na vás takto pokřikovat, HELE je zkratka, kterou automobilka Ferrari použila pro očekávanou ekologickou verzi svého modelu California. Tato zkratka skrývá slova High Emotion Low Emissions, tedy „hodně emocí, nízké emise” a už název tedy svědčí o čemsi velmi podivném.

Smyslem modelu je pochopitelně snížení zlých emisí oxidu uhličitého. Nejviditelnějším opatřením je implementace dnes obvyklého systému start/stop pro zhášení motoru na křižovatkách, úprav je ale pochopitelně více. Systém dále ovliňuje fungování motoru a automatické převodovky a dotkl se i fungování menších komponentů jako jsou ventilátor chladiče motoru, klimatizace nebo benzinové čerpadlo.

Výsledek? Ferrari California HELE má o 10 procent nižší spotřebu paliva a tedy i emise CO2 než konvenční bratříček, konkrétně jde o 270 g/km místo 299 v kombinovaném cyklu, v městském provozu je úbytek emisí pochoitelně vyšší, až třiadvacetiprocentní. A aby bylo trochu i té legrace, motor ma díky provedeným úpravám v určitém, blíže nespecifikovaném spektru otáček až 25 Nm točivého momentu k dobru.

Planeta je tedy zachráněna? Spíše nikoli, jde jen o pochybný marketingový tah...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ferrari California HELE obrazem
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků