Ferrari 599 HGTE: další dimenze

Ferrari pro svůj model 599 nyní nabízí nově odladěný podvozek v rámci paketu HGTE. Doladil jej sám maestro Schumacher.

Poslední měsíce se pozornost novinářů a fanoušků Ferrari soustředila na otevřený typ California, ale i model 599 GTB je stále ve formě, nyní dokonce v ještě lepší. Dosavadní provedení totiž nevyhovovalo všem. Cílem kritiky se stalo jeho poněkud těžkopádné chování při ostrém průjezdu zatáčkami na hranici limitů, což vedlo k delším časům na okruzích.

Inženýři Ferrari tyto poznámky analyzovali a po důkladném ladění, který si nevzal na triko nikdo menší než sedminásobný mistr světa Formule 1, přikročili k podobnému kroku, jaký uplatnili už u modelových řad 575 a 612 - Ferrari 599 nyní bude moci být objednáváno s modifikovaným podvozkem. Paket se jmenuje Handling Grand Turismo Evoluzione (HGTE), poprvé se objevilo v březnu v Ženevě a nyní se konečně dostává na silnice.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Paket HGTE byl konstruován tak, aby vůz 599 nabízel ostřejší jízdu a říznější odezvy.  Po technické stránce se úpravy zaměřily na použití nových, tužších pružin a zadního stabilizátoru. Přenastaveno bylo aktivní pérování, pochopitelně s ohledem na požadavky sportovní jízdy. Podvozek poněkud poklesl k vozovce pro snížení těžiště a lité ráfky nesou nové pneumatiky se směsí zajišťující lepší přilnavost. Rychlejší odezvě na řidičovy pokyny byla uzpůsobena i nová elektronika, převodovka F1 tak nabízí ve sportovním režimu ještě rychlejší řazení.

Výsledkem je akcelerace z 0 na 100 km/h za 3,9 s a při posledních testech na tovární trati ve Fioranu absolvovalo modifikované Ferrari 599 jeden okruh za 1 min a 26,5 s. A to je jen o půl druhé vteřiny více než u lehčího a výkonnějšího, takřka závodního typu Enzo.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vozy HGTE se od standardního provedení F599 liší některými prvky v interiéru i exteriéru a většina z nich je vyrobena z uhlíkových kompozitů. Nové dvoudílné ráfky mají po pěti paprscích a průměr 20 palců. Zadní nárazník nese matný difuzor a dva páry chromovaných koncovek výfuku. Kabina se vyznačuje čalouněním v kombinaci kůže a Alcantry a velkými obklady z uhlíkových kompozitů, náležitost k elitě naznačují na opěradlech vyšité symboly vzpínajícího se koně a nápisu Handling GTE.

Pro zajímavost a porovnání ještě nabízíme časy na kolo okruhu Fiorano, kterých dosáhly některé důležité vozy Ferrari.

F2008 pro Formuli 1 59,1s
F430 Scuderia 1m 23,9s
Enzo 1m 24,9s
599 HGTE 1m 26,5s
F50 1m 27s
F430 1m 27s
F40 1m 29,6s

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ferrari 599 HGTE
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek