Ferrari 599 HGTE: další dimenze

Ferrari pro svůj model 599 nyní nabízí nově odladěný podvozek v rámci paketu HGTE. Doladil jej sám maestro Schumacher.

Poslední měsíce se pozornost novinářů a fanoušků Ferrari soustředila na otevřený typ California, ale i model 599 GTB je stále ve formě, nyní dokonce v ještě lepší. Dosavadní provedení totiž nevyhovovalo všem. Cílem kritiky se stalo jeho poněkud těžkopádné chování při ostrém průjezdu zatáčkami na hranici limitů, což vedlo k delším časům na okruzích.

Inženýři Ferrari tyto poznámky analyzovali a po důkladném ladění, který si nevzal na triko nikdo menší než sedminásobný mistr světa Formule 1, přikročili k podobnému kroku, jaký uplatnili už u modelových řad 575 a 612 - Ferrari 599 nyní bude moci být objednáváno s modifikovaným podvozkem. Paket se jmenuje Handling Grand Turismo Evoluzione (HGTE), poprvé se objevilo v březnu v Ženevě a nyní se konečně dostává na silnice.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Paket HGTE byl konstruován tak, aby vůz 599 nabízel ostřejší jízdu a říznější odezvy.  Po technické stránce se úpravy zaměřily na použití nových, tužších pružin a zadního stabilizátoru. Přenastaveno bylo aktivní pérování, pochopitelně s ohledem na požadavky sportovní jízdy. Podvozek poněkud poklesl k vozovce pro snížení těžiště a lité ráfky nesou nové pneumatiky se směsí zajišťující lepší přilnavost. Rychlejší odezvě na řidičovy pokyny byla uzpůsobena i nová elektronika, převodovka F1 tak nabízí ve sportovním režimu ještě rychlejší řazení.

Výsledkem je akcelerace z 0 na 100 km/h za 3,9 s a při posledních testech na tovární trati ve Fioranu absolvovalo modifikované Ferrari 599 jeden okruh za 1 min a 26,5 s. A to je jen o půl druhé vteřiny více než u lehčího a výkonnějšího, takřka závodního typu Enzo.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vozy HGTE se od standardního provedení F599 liší některými prvky v interiéru i exteriéru a většina z nich je vyrobena z uhlíkových kompozitů. Nové dvoudílné ráfky mají po pěti paprscích a průměr 20 palců. Zadní nárazník nese matný difuzor a dva páry chromovaných koncovek výfuku. Kabina se vyznačuje čalouněním v kombinaci kůže a Alcantry a velkými obklady z uhlíkových kompozitů, náležitost k elitě naznačují na opěradlech vyšité symboly vzpínajícího se koně a nápisu Handling GTE.

Pro zajímavost a porovnání ještě nabízíme časy na kolo okruhu Fiorano, kterých dosáhly některé důležité vozy Ferrari.

F2008 pro Formuli 1 59,1s
F430 Scuderia 1m 23,9s
Enzo 1m 24,9s
599 HGTE 1m 26,5s
F50 1m 27s
F430 1m 27s
F40 1m 29,6s

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ferrari 599 HGTE
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 15 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků