Ferrari 599 GTO: kila dolů, výkon nahoru

Ferrari konečně uvolnilo více ke své novince s takřka legendárním označením 599 GTO. Nabídne skutečně mimořádné výkony.

Nové Ferrari se světu představí koncem tohoto měsíce na autosalonu v Pekingu (co by tomu asi Enzo řekl...?) a my jsme vám již nabídli nejen řadu špionážních fotografií, ale též kompletní ceník, jenž uniknuly do éteru. Nyní si můžeme projít i sadu oficiálních fotografií a informací.

Svým způsobem se jedná o jakýsi, pro běžný silniční provoz určený mezistupeň mezi běžným modelem 599 GTB Fiorano a ryze závodním, experimentálním strojem 599XX, přičemž označení GTO, tedy Gran Turismo Omologato, je reminiscencí slavných vozů 250 GTO z šedesátých let, resp. typu 288 GTO z let osmdesátých. Tento ušlechtilý rodokmen naznačuje, že legenda je zpět. A navíc se může chlubit titulem „nejrychlejší silniční Ferrari všech dob“.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Výkon šestilitrového vidlicového dvanáctiválce, odvozeného od někdejší jednotky postavené ještě pod Enzovým dohledem, resp. motoru použitého ve stroji 599XX, narostl na 670 koní (500 kW) při 8 250 ot./min., zatímco točivý moment vrcholí hodnotou 620 Nm při 6 500 ot./min. Nutné modifikace umožnily vozu 599 GTO plnit emisní limity Euro V a LEV 2, průměrná spotřeba v kombinovaném cyklu činí 17,5 l/100 km.

Pohotovostní hmotnost byla v porovnání s Fioranem snížena o 195 kg a činí 1 495 kg, což modelu 599 GTO zaručuje zrychlení z klidu na 100 km/h za 3,35 s a dosažení nejvyšší rychlosti 335 km/h. Podle údajů výrobce zkušební vůz zajel na trati ve Fioranu jedno kolo za 1 min. 24s., což je dokonce lepší čas, než jakého zde dosáhlo Ferrari Enzo...

Ve srovnání s Fioranem byly na model 599 GTO instalovány nové tlumiče a změnilo se tvarování přední i zadní části karoserie, vzadu se objevil agresivní difuzor, podběhy a konstrukce dvacetipalcových kol jsou upraveny tak, aby vytahovaly ohřátý vzduch z uhlíkokeramických brzdových kotoučů. Ty mimochodem zvládnou uvést vůz ze stovky do klidu během 32,5 metru. Díky modifikacím aerodynamiky 599 GTO údajně při rychlosti 193 km/h vykazuje přítlak plných 144 kg.

Bohužel nevyhnutelným standardem je šestistupňová sekvenční převodovka s lehkou stavbou a dobou řazení okolo 60 milisekund. Dvacetipalcová kola s pneumatikami o rozměrech 285/30 vpředu a 315/35 vzadu jsou vybaveny hlídáním tlaku a teploty. I přes důraz na snižování hmotnosti je interiér vybaven poměrně komfortně, opatřen řadou dílů z uhlíkových kompozitů a volantem čalouněným kombinací kůže a Alcantary.

Vyrobeno bude celkem 599 vozů tohoto typu, ceník začínající na více než 267 000 Euro už je dobře známou veličinou...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ferrari 599 GTO
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

dnes | Radek Pecák | 17 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků