Ferrari 599 Fiorano: speciální edice pro Čínu

S Čínou je třeba v otázce luxusního zboží počítat, a jsou si toho dobře vědomi i v Maranellu. Připravili tak zvláštní verzi modelu Fiorano.

Ani Italům není jeden z nejbouřlivěji se rozvíjejících automobilových trhů světa cizí a nachystali si pro něj speciální edici vycházející z modelu Ferrari 599 GTB Fiorano. Ta má být omezena jen na necelou desítku vozů, k podpoře její exkluzivity pak byla opatřena novým paketem HGTE (Handling Grand Turismo Evoluzione), který má řidiči zaručit skutečně ultimativní jízdní zážitky, a my jsme vám jej představili na tomto místě.

Takto vybavené Fiorano aspiruje na titul nejrychlejšího sériového automobilu s motorem vpředu, kromě řady úprav na podvozku a konstrukci karosérie se změny dotkly též šestilitrového vidlicového dvanáctiválce, jenž tak dává 620 koní (454 kW) a točivý moment vrcholící hodnotou 608 Nm. Nicméně u vyladěné techniky všechno jen začíná.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Série Ferrari 599 GTB Fiorano HGTE China Limited Edition totiž byla připravena ve spolupráci s předním čínským umělcem Lu Haem a od svých sériových bratříčků se tak liší zejména svým vzhledem. Desítka modifikovaných vozů bude k dispozici ve dvojici dvoubarevných kombinací, z nichž zvláště vyniká speciální lak Rosso Fuoco doplněný šedou střechou. Na popud Lu Haa byl inrteriér těchto vozů doplněn starodávným čínským písmem známým jako Xiao Zhuan, které najdeme nejen na speciálních plaketkách s pořadovým číslem vozu, ale také na dalších detailech včetně popisku startovacího tlačítka nebo ciferníku otáčkoměru.

Jeden z vozů této série byl připraven osobně Lu Haem, o čemž svědčí jeho vlastnoruční podpis, ale také zavedení několika archaizujících prvků. Mezi ty nejzřetelnější patří zvláštní, jakoby popraskaný lak, pro který si Hao vybral inspiraci ve slavném porcelánu Ge Liln z doby dynastie Song. Do dnešních dnů se dochovalo jen několik set kusů tohoto jedinečného porcelánu a jejich hodnota je takřka nevyčíslitelná. „Model 599 China Limited Edition je skutečným mistrovským dílem, jež kombinuje bohatý čínský umělecký odkaz s italským designem v pompézním celku,“ prsí se Marco Mattiaci, šéf divize Ferrari Asia Pacific.

Popisovaný unikát bude dne 3. listopadu dražen v Pekingu ve prospěch blíže neupřesněných charitativních cílů. A dá se očekávat, že i zbylé devítce vozů se jen zapráší. Zbývá se jen zeptat: co na to ústřední výbor?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ferrari 599 Fiorano v „čínské verzi”
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků