Ferrari 599 Fiorano: speciální edice pro Čínu

S Čínou je třeba v otázce luxusního zboží počítat, a jsou si toho dobře vědomi i v Maranellu. Připravili tak zvláštní verzi modelu Fiorano.

Ani Italům není jeden z nejbouřlivěji se rozvíjejících automobilových trhů světa cizí a nachystali si pro něj speciální edici vycházející z modelu Ferrari 599 GTB Fiorano. Ta má být omezena jen na necelou desítku vozů, k podpoře její exkluzivity pak byla opatřena novým paketem HGTE (Handling Grand Turismo Evoluzione), který má řidiči zaručit skutečně ultimativní jízdní zážitky, a my jsme vám jej představili na tomto místě.

Takto vybavené Fiorano aspiruje na titul nejrychlejšího sériového automobilu s motorem vpředu, kromě řady úprav na podvozku a konstrukci karosérie se změny dotkly též šestilitrového vidlicového dvanáctiválce, jenž tak dává 620 koní (454 kW) a točivý moment vrcholící hodnotou 608 Nm. Nicméně u vyladěné techniky všechno jen začíná.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Série Ferrari 599 GTB Fiorano HGTE China Limited Edition totiž byla připravena ve spolupráci s předním čínským umělcem Lu Haem a od svých sériových bratříčků se tak liší zejména svým vzhledem. Desítka modifikovaných vozů bude k dispozici ve dvojici dvoubarevných kombinací, z nichž zvláště vyniká speciální lak Rosso Fuoco doplněný šedou střechou. Na popud Lu Haa byl inrteriér těchto vozů doplněn starodávným čínským písmem známým jako Xiao Zhuan, které najdeme nejen na speciálních plaketkách s pořadovým číslem vozu, ale také na dalších detailech včetně popisku startovacího tlačítka nebo ciferníku otáčkoměru.

Jeden z vozů této série byl připraven osobně Lu Haem, o čemž svědčí jeho vlastnoruční podpis, ale také zavedení několika archaizujících prvků. Mezi ty nejzřetelnější patří zvláštní, jakoby popraskaný lak, pro který si Hao vybral inspiraci ve slavném porcelánu Ge Liln z doby dynastie Song. Do dnešních dnů se dochovalo jen několik set kusů tohoto jedinečného porcelánu a jejich hodnota je takřka nevyčíslitelná. „Model 599 China Limited Edition je skutečným mistrovským dílem, jež kombinuje bohatý čínský umělecký odkaz s italským designem v pompézním celku,“ prsí se Marco Mattiaci, šéf divize Ferrari Asia Pacific.

Popisovaný unikát bude dne 3. listopadu dražen v Pekingu ve prospěch blíže neupřesněných charitativních cílů. A dá se očekávat, že i zbylé devítce vozů se jen zapráší. Zbývá se jen zeptat: co na to ústřední výbor?

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Ferrari 599 Fiorano v „čínské verzi”
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

včera | Radek Pecák | 39 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků