Ferrari 488 Spider přišlo o střechu, ale nikoli o dvě turba a 670 koní

Jak se dalo čekat, po kupé 488 GTB konečně dorazil i otevřený Spider. Ačkoli je to jen osmiválec, má víc výkonu než ikonické Enzo!

Ještě žádné Ferrari s pevnou skládací střechou nebylo tak výkonné a tak rychlé, uvádí automobilka o právě odhaleném novém modelu 488 Spider. Roadster se představí veřejnosti na autosalonu ve Frankfurtu. A kdo říká, že Ferrari nemůže vypadat cool i v jiné než červené barvě?

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Střecha se složí elektricky za 14 sekund. Jsou to dva díly a také přijdete o tradiční výhled na motor. Uvnitř se toho proti uzavřenému kupé 488 GTB příliš.  nezměnilo

Pod povrchem zůstala technika Ferrari 488 GTB, tedy dvěma turby přeplňovaný osmiválec 3,9 litru o výkonu hezkých 670 koní v 8000 ot./min. a točivém momentu 760 Nm v 3000 ot./min.

Video | Sportovní auta | Fascinace | Ferrari

Ferrari F40, F50, Enzo a LaFerrari pohromadě na okruhu Fiorano [video]

O přenos výkonu na silnici se starají zadní 11" široká kola o rozměru pneumatik 305/30 ZR20, elektronicky řízený samosvorný diferenciál a sedmistupňová dvouspojková převodovka s řazením pod volantem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Podle Ferrari se jedná nejen o nejsilnější a nejrychlejší, ale také o aerodynamicky nejefektivnější spider, jaký kdy automobilka vyrobila

Ferrari 488 Spider má mít podle automobilky stejnou torzní tuhost jako uzavřené kupé. Stovku zvládne za tři sekundy a dvoustovkou pojede už za 8,7 sekundy. Pohotovostní hmotnost roadsteru s pevnou střechou je 1525 kg. Suchá hmotnost bez řidiče je pak 1420 kg.

Nešlo by to bez údajů spotřeby paliva a Ferrari uvádí kombinovanou spotřebu 11,4 litru na 100 km s emisemi 260 g/km CO2. Všichni ale víme, že z nádrže o objemu 76 litrů bude většině majitelů benzín ubývat rychlejším tempem. Ale vadí to? Těžko.

Klepněte pro větší obrázek

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků